Re: DMA w WIN98

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__)
Data: Sun 03 Feb 2002 - 23:09:00 MET

omen wrote:
> może ktoś odpowie mi na pytanie jak uaktywnić DMA w WIN98. Dysk jest

*NTG*

> jak zaznaczę ptaszek we właściwościach
> dysku żeby było DMA- system ostrzega że urządzenie moze pracować
> niewłaściwie, ale akceptuje, restartuje sie komputer, włączam ponownie i
> dupa- nadal DMA jest nieaktywne.

brak 'ptaszka' nie oznacza wyłączonego DMA. Mnie nie pytaj czemu :-)
Skopiuj jakiś duży, a zdefragmentowany plik na dysku obserwując
obciążenie procesora. Jeśli będzie nieduże to znaczy, że DMA jest
włączone, niezależnie od "ptaszków".

> System przez ten brak DMA mocno muli,
> kiedy przeciągam okienka to zamazuje i w ogóle, nie za ładnie to

Za (nie)zamazywanie okienek odpowiedzialna jest akceleracja karty
graficznej.

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak