Re: ciek³y azot i aluminium

Autor: MarcinQ (marcmazz_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 26 Feb 2002 - 11:23:41 MET

U¿ytkownik "Ruffels" <ruffels_at_west.tarnow.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> chce zalutowaæ aluminiowy radiator i wype³niæ go ciek³ym azotem, ale nie
> wiem co sie stanie z azotem przy podgrzewaniu i w reakcji z aluminium.

Azot po podgrzaniu powinien odparowac, pobierajac potrzebna do tego energie.
Szkoda, ze jasniej nie opisales co zamierzasz, bo poki co twoje zamysly
przywodza jedynie usmieszek politowania na twarzy kazdego kto kiedykolwiek
mial w szkole stycznosc z przedmiotem pt. fizyka (II zasada termodynamiki).

> jakby siê znalaz³ jaki¶ chemik pod rêk± to bardzo prosze o pomoc
> warlOCK2000_at_wp.pl
> w ten sposób chce wyeliminowaæ z kompa wentylator - bêdzie ciszej - nie
> chodzi mi wcale o krêcenie procka - pytam o to aluminium bo nie wiem czy w
> takim uk³adzie nie lepiej zrobiæ tego z miedzi - nie jest to spraw±
lepszego
> przewodzenia bo to nie jest potrzebne - tylko w³a¶nie kwestia ew. reakcji
> azotu z aluminium -

Szczerze powiedziawszy mimo wszystko staralem sie ten post przyjac w
kontekscie pojedynczego eksperymentu, tzn. ze jednorazowo chcesz schlodzic
procka, ale ty faktycznie chyba myslisz, ze zamkniesz azot w szczelnej
aluminiowej komorze, wywalisz wentylator, wsadzisz to do kompa i bedziesz
zadowolony, ze masz takie super chlodzenie... Jeszcze raz polecam: II zasada
termodynamiki - czyli jak dziala lodowka...

MarcinQ