Re: Magnetowid podlaczony, ale...

Autor: Amarot (man_q_at_wp.pl)
Data: Mon 25 Feb 2002 - 22:12:40 MET

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał

> Te kreski powinny być widoczne tylko na ruchomym obrazie i są
> naturalnym efektem przeplotu obrazu telewizyjnego. Z tegoż powodu
> prawidłowe nagrywanie w tych rozdzielczościach musi być prowadzone
> z użyciem filtrów deinterlace (jeśli w ogóle da się nagrywać).
> W oglądaniu natomiast zbytnio to nie przeszkadza zazwyczaj
> (z wyjątkiem niektórych bardzo ruchliwych scen oraz "pływających"
> napisów).

Ha, czyli jak wypuszcze to przez TV Out na drugi magnetowid,
a w TVTool wybiore de-interlace to nagra sie OK? Jeszcze
nie probowalem, bo dopiero jutro odbiore mojego drugiego VCR.
Faktycznie jest jak piszesz - owe krechy pojawiaja sie w momencie,
gdy na ekranie sporo sie rusza. Gdy kadr jest statyczny, panuje
spokoj.

Skorzystam z okazji i podrzuce jeszcze jedno pytanko.
Caly ten cyrk z kupnem AverMedii robilem glownie po to,
by moc konwertowac filmy nagrane na kasetach w NTSC
na PAL. Z tego co na razie probowalem robic na sofcie dolaczonym
do karty (AverTV Go 1.10), zmieniajac formaty, nie wyszlo nic
dobrego. Na monitorze mam albo czarno-bialy obraz, albo taki
przesuniety o 20% do gory ekranu (to znaczy, gorne 20% widac
na dole). Podrzucilbys hinta, jak mozna poprawnie wpuscic przez
karte TV obraz w NTSC na monitor?

> Oczywiście zakładam, że wybrałeś prawidłowy system PAL (można
> wybrać standard PAL dający straszliwie widoczny przeplot).

Wybralem PAL DK, ale z tego co widze na PAL B jest tak samo.

amarot
o o o o o
         o o o o o
All these feathers and he still can't fly.