Re: nagrywarka...?

Autor: marco (usenet_at_marcoos.net)
Data: Sun 03 Feb 2002 - 11:14:10 MET

Darek zameczyl(a) swoja klawiature piszac:

> ale.. nie kopiuje ona poprawnie dyskow sd2 (kopia
> musi byc odtwarzana z nagrywarki)

Da sie ;) Z tego co wiem nawet jest to legalne w mysl polskiego prawa o
prawie autorskim i prawach pokrewnych ktore zezwala na dokonanie jednej
kopi programu pod warunkiem nie wykorzystywania jednoczesnego obu
egzemplarzy, oraz zezwala na reverse engineering w pewnych przypadkach
- tutaj takowy zachodzi. A rozwiazanie zwie sie BetaBlocker i
"patchuje" obrazy CloneCD (bo chyba kazdy do kopiowania plyt korzysta z
CloneCD ;))))

Na dodatek w wersji 3.xxx wprowadzono milutka opcje ktora pozwala
ominac betablockera i ktora ponoc dziala z tym ze Plextorem (nie wiem
nie probowalem nie kopiuje raczej gier wiec nie mialem na czym) - opcja
zowie sie Schwachen Sektoren verstarken co na polski by chyba dalo
wzmacniaj slabe sektory czy jakos tak (nie chce mi sie szukac lang_pl
do Clone ;))) - w skrocie Clone stara sie dac nagrywarce inne dane zeby
sie nie przepelnial bufor EFM

Mam nadzieje ze rozwialo to Twoje watpliwosci na temat ze ta nagrywarka
mozna skopiowac WSZYSTKO ;)

Co wiecej z nowszym biosem zauwazylem fantastyczny przyrost predkosci
odczytu plyt z wykorzystaniem podkanalow. Praktycznie nie zdaza sie
zeby odczyt jakiejs plyty trwal powyzej kilku minut wbrew temu co
twierdza neiktorzy "recenzenci". Pomiary odczytu daja mi prawie
doskonale liniowe przyspieszenie - dobrze to swiadczy o jakosci

Kolejny plus to niezla aczkolwiek nie doskonala korekcja bledow. W
porownaniu do popularnych czytnikow LG korekcja jest b. dobra do
UltraPlexa 40x jeszcze troche brakuje ;)

Co do glosnosci - jest b. dobrze - tzn przy wypalaniu prawie nie
slychac. Jedynie wysuwanie tacki jest mocno slyszalne

Teraz moze przejde do wad gdyz znalazlem jedna:
- zalaczone oprogramowanie. Nigdy nie lubilem WinOnCD, naszczescie
ostal mi sie Nero ktorego uzywam od czasu starej nagrywarki do ktorej
softu zapomnieli dolaczyc ;)). Na dodatek PacketCD do nagrywania
pakietowego nie dziala z Win2K/XP a pod 9x chrzani sie z Nero. Minus.
Plextor Tools standardowe tez nie dzialaja pod W2K ale na stronach
producenta jest od dawna uaktualnienie (kolejny plus plextora - firma
nie olewa posiadaczy ciut starszego sprzetu) aczkolwiek funkcjonalnosc
tych narzedzi jest watpliwa i wiekszosc osob robi szybki deinstall gdyz
mowiac ktotko nic nie wnosza do uzywania nagrywarki oprocz siedzenia w
pamieci ;)

> obecnie jade na plexie 24x i to bedzie chyba moja ostatnia
> nagrywarka chyba ze wyjda jakies 50-60x,

koming soon - Plextor x40 pierwsza nagrywarka na swiecie nagrywajaca
x40 ;)

> dyski 32x sa dosyc drogie

I delikatnie mowiac trudno dostepne - w zadnej szczecinskiej hurtowni
nie moge takowych znalezc a jak cos jest to za 250 zlotych za paczke
(Esperanza 24x - 104 zlote) [brutto]

> i moje twardziele ledwo nadazaja z nagrywarka 24x

To chyba masz cos nie tak z dyskami ;)
Moje IBMy DJNA i IC35 spokojnie dostarczaja 20 MB / s na koncowce dysku
;)

> o ile sie nie myle to plex w europie daje 2 lata gwarancji na
> swoje nagrywarki,

Od 1 stycznia 2002 wszyskie nagrywarki sprzedawane w EU (European Union
- polski to nie dotyczy ;))))) MUSZA miec 2 letnia gwarancje (ustawowo
- producent nie ma nic do gadania). Fakt faktem ze Plextor takowa
gwarancje daje juz od dawna co tez dobrze o nim swiadczy

> firma ma uznana renome

Nie da sie ukryc, ze sa liderami jesli chodzi o nowe technologie CD.
Wystarczy wspomniec ze jako pierwszy zrobili czytnik x12, nagrywarke
x12/x40 i pare innych a aktualnie produkuja zdecydowanie najlepszy
czytnik do zastosowan profesjonalnych (UltraPlex x40 - SCSI ofkorz ;)

> i jedyna wada jaka widze
> w nagrywarce 24x to to ze nie potrafi ona poprawnie nagrac na
> plytach 99 min,

Co jest i tak bzdura z 2 powodow:
- plyta 99 minut kosztuje w hurcie 350 zlotych za karton, 700-tka 104
zlote. Czyli te 900 mega moge sobie spokojnie nagrac na 2 plytach i
jeszcze mi zostanie na piwo
- i tak b. duzo czytnikow CD nie radzi sobei z odczytaniem takich plyt,
albo czyta je koszmarnie wolno

O cholera ale sie naprodukowalem ;)

--
    ______