Re: Lamer kupuje plyte - skladanie kompa

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 01 Feb 2002 - 12:35:33 MET

Hi,

tzd wrote:

> > 1) ilość pasty na procesorze
>
> Hm tak na oko , tzn na palec :)

Można nałożyć za dużo tą metodą jeśli się nie wie, ile nałożyć :)

> Mi sie udalo nie ukruszyc jadra :)

Oprócz ukruszenia można też niedokładnie docisnąć radiator,
pozostawiając szparę między procesorem i radiatorem.

> !?

W zależności od slotu inaczej przydzielane są przerwania, i inaczej
karty współdzielą przerwania. Informacja o sposobie współdzielenia
przerwań przez konkretną płytę główną oraz o wrażliwości każdej
instalowanej karty na dzielenie przerwania jest niezwykle istotna.

> To ma wplyw chyba raczej na obieg powietrza czyli na temperature, nie na
> przyklad na predkosc przesylu danych po kablu IDE? :)

Zbyt mocno zgięty kabel IDE może powodować przekłamania danych.
Ale rzeczywiście najważniejszy w tym przypadku jest obieg
powietrza.

> To fakt, wielu opcji nie znam, ale opis jako taki jest tez w instrukcji
> plyty..

Zazwyczaj opis jest beznadziejny :) Spotkałem się nawet z przypadkami,
że był błędny całkowicie. A mało komu chce się czytać dokumentację do
chipsetu i domyślać się, która opcja BIOSu który rejestr chipsetu
zmienia.

> To chyba nie jest filozofia :)

Czasem jest: niektóre wersje sterowników są lepsze dla danej płyty,
niektóre gorsze, niektóre zaś generalnie mają swoje problemy. Zazwyczaj
wystarczy zainstalować najnowsze, ale nie jest to regułą.

> Generalnie nie taki diabel straszny jak go maluja..
> Tak mi sie wydaje.

Ale nie można w takich przypadkach zwalać winy za niedziałanie czegoś
lub niestabilną pracę na sprzęt, bo tak z 75% (lub więcej) problemów wynika
z naruszenia któregoś z powyższych punktów :)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./