Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Mon 21 Jan 2002 - 15:00:33 MET

GLide <glide_at_kreacja.pl> wrote in

> [...]
> glupim aby go nie wykorzystac. Ojciec jak kiedys dostal przydzial na
> na mluch to popedzil do polmozbytu (tak to sie chyba kiedys nazywalo)
> i po miesiacu jak juz zaspokoil ciekawosc jazdy takim wynalazkiem
> sprzedal go z zyskiem na gieldzie (nie byly na potrzebne2 samochody).
> Dzisiaj kupujesz wszystko na wolnym rynku i nikogo nie obvhodzi, ze
> mieszkania kosztuja tyle co w niezlej dzielnicy NY a ty zarabiasz
> bedne 300$.
> 300$ w momencie gdy wiele produktow w Polsce kosztuje tyle samo lub
> wiecej niz u Niemcow np. Zarcie mamy tansze...
Ja sie z toba zgadzam, ale zdaje sie ze nie zrozumiales o czym chcialem ci
powiedziec. Chodzi o to ze aby panstwo bylo wyplacalne nie mozna obnizyc
podatkow TERAZ bo skonczylo by sie to dziura budzetowa, z pustego i Salomon
nie naleje. Gadanie takie jak PO ze obnizenie podatkow to zwiekszenie
wyplywow jest bzdura, pierwsze co sie stanie to wplywy sie zmniejsza a
dopiero nastepny rok to moze byc wzrost.

> (To z czego spowiadasz sie fiskusowi w zenanaiu to jedno a popatrz np.
> na VAT).
> Rozumiem, ze zgadzasz sie z istnieniem wysokich podatkow (przy
> nizszych niz gdzie indziej zarobkach i takich samych cenach). I nie
> interesuje Cie fakt, ze powyzszanie podatkow powoduje na ogol podwyzki
> cen?
Chcialbym aby podatki byly jak najnizsze ale to co np lansuje od lat UPR to
fantastyka. Im kraj bogatszy i mniej opiekunczy tym podatki moga byc nizsze
ale kiedy kraj jest na dorobku jak Polska nie moze byc niskich podatkow, bo
te glupie autostrady czy zawodowa armia nie zostana wprowadzone za 200 lat.
A podwyzki cen to nie maja wiele wspolnego z podatkami, tutaj decyduje
rynek, podatki w ciagu ostatnich lat wzrosly sporo (podatki posrenie) a
inflacja spada.

> Popatrz na te koszty utrzymania, zakupu dobr! Nie sa proporcjonalnie
> nizsze - duzo im do tego!
A czy ja mowie ze maja byc proporcjonalne? Czy wiesz ze wsrod miejsc gdzie
jest najdrozsza ziemia i mieszkania na samym czele stoi Moskwa? Tam srodnio
zarabia sie 150-200$ i co oni maja powiedziec?
Zreszta znow nie wiem o co ci chodzi, ceny mieszkan nie ustala rzad ale
rynek i sa jakies powody ze te ceny sa takie wysokie. Zapewne ktos te
mieszkania kupuje - nie sadzisz?

> Po prostu nienormalne jest to ze zarabiamy n razy mniej niz w
> normalnych krajach a za wiele rzeczy placimy tyle samo czasem nawet
> wiecej i badzmy sprawiedliwi - czasem mniej.
Tak to nie jest normalne ale nie ma innej drogi, najpierw musi cos byc
drozsze zeby pozniej bylo tansze. Przyklady to mieszkania w Wa-wie w ciagu
roku ich cena spadla i to sporo.

> Popatrz a takie ceske Zdanowky jeszcze niedawno staly na progu
> bankructwa a dzisiaj zaczynaja na siebie zarabiac. Kto Ci powiedzial,
> ze koleje musza byc niedochdowe, duze wydatki na NATO?
Pokaz mi jakas kolej w swiecie ktora jest calkowicie prywatna? Nawet
szwajcarskie koleje dziela sie na panstwowe i prywatne oddcinki. W USA
Amtrak to takze udzialy skarbu panstwa, w Kandzie zdaje sie ze kolei od
jakiegos czasu zarabia na siebie. Ja rozumiem ze sa sektory gospodarki
ktore sa niedochodowe i do ktorych panstwo musi dokladac , to jest
oczywiste. Tego natomiast nie rozumie Korwin.

>Rzeczywiscie na
> wojsko idzie tyle kasy, piloci nie maja na czym latac, piechota czym
> strzelac a konttakt na zakup samolotow rozstrzygaja ludzie, ktorzy
> czasem maja o nich blade pojecie.
Na wojsko idzie 2% PKB i zdaje sie ze sporo. Jezeli armia zamiast liczyc
450tys zolniezy jak za czasow ZSRR zminiejszymy do 100tys to naklady beda
nizsze, jezeli wojsko przestanie utrzymywac szpitale, zaklady karnye,
jednostki w ktorych jest 100 zolnierzy itd...

> Gornictow tez nieretowne i stocznie. Super eldorado - jakludzie moga
> dobrze zarabiac jak w stocznich nie oplaca sie budowac statkow (a
> przeciez na tympolu Polacy nie mielli sie czego wstydzic).
Gornictwo nigdzie na swiecie nie jest juz rentowne, w Polsce praktycznie
wiekszosc wegla idzie do elektrowni a jak za kilkadziesiat lat bedziemy te
elektrownie musieli zamknac to na slasku bedzie sie odwiedzac kopalnie
wegla jak dzis wieliczke.
Stocznie sa nierentowne (po za Szczecinska ktora jest praktycznie prywatna)
a dlaczego tak jest - nie wiem, co z tego ze moga produkowac dobre statki
jak ich nie potrafia sprzedac. Mozesz najlepsze na swieckie kompy skladac
ale i tak nikt ci ich nie kupi bo nikt o tym nie wie albo masz za slaba sie
przebicia.

> To znaczy, ze Monaco jest najbiedniejszym krajem swiata ROTFL.
> ...A chiny najbogatszym. Iloszc mieszkancow nie ma nic do jakosci
> gospodarki!
Znow nic nie zrozumiales. :-) O potedze gospodarki decyduje ilosc
mieszkancow. Dlaczego monaco nie stac na 12 lotniskowcow atomowych ? :-)
Ja napisalem wyraznie ze potega gospodarcza ma sie nijak do jakosci zycia
mieszkancow. Ilosc mieszkancow to faktycznie ilosc srodkow jakimi dysponuje
panstwo, a jezeli jeszcze do ilosci mieszknacow dochodzi dobrze zarabiajace
spoleczenstwo to mamy USA :-).

> Jakos nie zauwazyle wyraznego wzrostu PKB :-/
> Czyli panstwo na dorobku, ktore sie nie dorabia.
Wybacz ale zaczynasz mowic jak Lepper :-)

> Ale nie powiedziales, ze jest zle, chyba, ze niechcacy pije nie do tej
> osoby co trzeba ;-)
Bo jak chcesz zobaczyc co to jest zle, to jedz na Bialorus, daleko nie masz
:-) a i zycie jest tansze.

> Nie zaczyna a jesli nawet to ciekaw kiedy przy takim tempie rozwoju
> skonczy (przy takiej polityce nietylko fiskalnej to niestety rozwoj
> nam nie grozi....)
Taaa...skoro jestes taki dobry z ekonomii to czemu nie masz tutulu prof z
tej dziedziny? W Polsce to normalne, kazdy zna sie na wszystkim najlepiej.
:-/ Jak jestes taki swietny i znasz bardzo dobrze realia gospodarki to na
co czekasz? Kariera przed toba jest pewna.

> Czy dla ciebie rozwoj to zapelnienie budzetu przez podwyzszanie
> podatkow. Rozwoj kraju to rozwoj jednostki. Kraj jest tak bogaty
> (rozwiniety) jak jego obywatele.
PKB czyli produkt krajowy brutto to faktyczny wyznacznik dobrobytu w
panstwie, co nie oznacza ze jak na mieszkanca bedzie przypadac 30tys $ to
ty bedziesz mial tyle w kieszeni :-) to chyba oczywiste. Sa tacy ktorzy
beda bogaci z wielu przyczyn i sa tacy ktorzy nie beda nigdy bogaci (takze
z wielu przyczyn).

> Jesli polityka zniecheca obywateli do jakiejkolwiek wlasnej incjatywy
> to o jakim rozwoju piszesz (chyba nie o budowie nastepnego zachodniego
> hipermarketu?)
Nie wiem czy miales kontakt z ekonomia kiedys ale jezeli tak powinienies
wiedziec o czym pisze.

> Rosnace bezrobocie (czyli coraz mniejsza ilosc miejszc pracy) to dla
> Ciebie rozwoj?
Panstwo moze miec 20% bezrobocia i 10% wzrostu PKB. Jedno drugiego nie
wyklucza. Roznica polega na tym ze z 20% bezrobociem jest sporo mniej
wplywow dla panstwa i wiecej wydatkow na zasilki.

> A jesli chodzi o czechy to spedzilem tam spory kawalek wakacji
> (zarowno na prowincji jak tez ich pieknej stolicy) i wyglada na to ze
> zostawiaja na w tyle.
Czechy maja wiekszy PKB niz Polska.Nizsze ceny i co wazne maja mniej
mieszkancow co oznacza ze latwiej i szybciej dorobia, jak widze takze nie
dostrzegasz tej zaleznosci. :-/ Im mniejszy kraj tym latwiej dokonac
znaczacego postepu , wystarcza inwestycje zagraniczne a w bardzo szybkim
czasie poziom zycia wzrasta. Jezeli jednak wiekszy kraj odbije sie od dna
to ilosc pieniedzy jakimi dysponuja jego mieszkancy powoduje ze mneiszy
kraj(gospodarka) nie ma szans w rywalizacji z nim.

> Nie czytaj za duzo ...... a jesli juz to cale spektrum od lewicy przez
> centum do radykalniejszej prawicy i wyciagnij jaks sensowna konkluzje.
Ja ci natomiast radze wiecej poczytac :-) bo sluchajac samych dziennikarzy
i politykow mozesz dojsc do blednych wnioskow. :-)Populistow w Polsce nie
brakuje a wydajesz sie wlasnie pod ich wplywem, cudow nie ma i nie bedzie.
Pieniedzy jest tyle, wydatki sa takie i sprawa pansta jest je jakos
podzielic. Zamoznosc obywateli to kolejna sprawa.

> Inna plaga byla prohibicja....
A co ma prohibicja do kryzysu?

> A jak ja im zbombardowali flote w Perl Harbour to sobie zbudowli nowa.
> Zywotny narod panie!
Bo ich bylo stac.

> Arentyna to drogi koniec kija a my czy jestesmy juz w polowie?
He he widze ze dyskusja robi sie nieprzyjemna....

> Na szczescie cos tam zostalo nam odpuszczone bo inaczej nasza biedna
> gospodarka by tego dlugunie uciagnela i wredne Hamerykany by nasw
> jasyr wziely i na panszczyznie bysmy robili ;-)
I znow hasla LPR ;-)

> Czyli jednak ze wzrostem marnie stoimy.
No przeciez wg ciebie jest spadek.

> Ale jakos u nas nikt nie rozumie, ze podnoszenie podatkow w cwlu
> zalatania dziury budzetowej jest leczeniem skutkow a nie przyczyny.
> Daje chwilowy pozytywny efekt (kasa w kasie sie zgadza i myslec nie
> trzeba za duzo) ale na dluzsza mete powoduje dorzynanie slabej
> gospodarki czego efektem bedzie dlaszy spadek zatrudnienia co
> zaowocuje mniejszymi wplywani z dochodu zarowno od osob fizycznych jak
> i firm co.....
Jak wejdziemy do UE to bedzie dopiero spadek zatrudnienia, szacuje sie ze
do 20% dojdzie ale czy to jest powod zeby tam nie wchodzic?

> Za to u nas sa inwestycje na ktorych zarabiaja wszyscy tylko nie
> gospodarka.
Widze ze to co prezentujesz to wygalda jak pretensje do garbatego ze ma
dzieci proste :-/

> Jak beda mieli jak ogladac to zapomna a jak beda musieli kupic dekoder
> pewnej firmy to troszke beda zli.
> Ja tam dekodera nie kupie - taki Kiepski jeszcze nie jestem!
Ja tez nie :-))) wizja jest zdecydowania lepsza, a po za tym drugiej anteny
nie mam gdzie zainstalowac na kominie :-P

> PS. Mam nadzieje ze literowek jest mniej niz poprzednio. Czy do Agenta
> mozna podpiac jakis polski slownik?
SPox ja na to nie zwracam uwagi no chyba ze ktos pisze 40 razy "ktury" to
juz mnie wtedy moze szlag trafic. ;-)

--
Best regards
 	The EaGle