Re: Teac W524E a predkosc nagrywania

Autor: jokey (jokey_at_skrzynka.pl)
Data: Thu 17 Jan 2002 - 16:12:11 MET

On Thu, 17 Jan 2002 10:29:17 +0100, "_Taunus_"
<taunus_at_poczta.gazeta.pl> wrote:

Hey !

>kupilem nagrywarke Teac'a (24x) i mam pytanie do posiadaczy takiego
>sprzetu - ile czasu wypala Wam plytke 700Mb (od rozpoczecia do zamkniecia
>krazka) - bo mi wychodzi 8 minut - a to chyba sporo jak na 24x (wypalane
>Nero - podobne wyniki widzialem na Teac'u 12x - nie licze na dwokrotne
>skrocenie - ale chociaz 5-6 min.)
>
>moj sprzecik to PIII 450, 196Mb RAM, dysk 30G Seagate (na normalnej
>tasiemce), nagrywarka podpieta na drugiej tasmie jako Master

dysk podpada, nie napisales o nim zbyt wiele, poza tym ze jest na
zwyklym kablu. Domyslam sie ze nie nadarza podawac danych do
nagrywarki w zwiazku z czym co chwila wlacza sie burn-proof i proces
wypalania przedluza sie. Zrob defragmentacje dysku, sprawdz czy masz
odpowiednio podpiete urzadzenia na tasmach tzn. nagrywarka secondary
master a dysk jesli to systemowy to zapewne juz jest jako primary
master. W czasie wypalania nie dokonuj innych operacji na dysku (tzn
nie odpalaj np serwera ftp albo sesji bullet prof po 300KB/s ;) No i
zobacz w jakim czasie wypali ci plytke jezeli ustawisz predkosc np x12
(normalnym przewidzianym dla tej predkosci czy dluzej). Byc moze mimio
posiadania wypalarki x24 ze wzgledu na stary dysk bedziesz zmuszony
wypalac plytki x12 co da ci w sumie wiecej komfortu niz ciagly
burn-proof przy wypalaniu x24. Do takiej wypalarki najlepiej miec dysk
7200 ATA 100, polecam Seagate Barracude 4 np 40GB za okolo 450zl
aktualnie. Cichy, wydajny. Jesli natomiast chodzilo ci o kopiowanie
plytek w locie cdrom->cdr to nie napisales jaki cdrom posiadasz.
Radzil bym sie zaopatrzyc w teac 40x a albo plextor 40x scsi -po
prostu najlepszy :) Inne z dostepnych obecnie na rynku, szczegolnie te
popularne raczej tez nie nadarza z podawaniem danych do cdr,
szczegolnie przy porysowanych plytach i efekt bedzie podobny jak ten
wyzej opisany z dyskiem.