Re: Zaawansowane partycjonowanie dysku

Autor: Piotr Gajewski (gajos_at_-REMOVE-pnd.com.pl)
Data: Wed 16 Jan 2002 - 18:03:34 MET

Slawek wrote:

> Witam za 2 tyg. nowy dysk 80GB wiec postanowilem troche sobie
> zaszalec, a wiec zamierzam zrobic cos takiego:
Oj z tego co wymieniles to faktycznie szalejesz ;-) Tylko ciekaw jestem
jaki bedziesz mial uptime jakiegokolwiek systemu jesli bedziesz mial
ich az tyle :-)

> Pierwsza mysl, ktora mi sie nasuwa to ograniczenie do max 6 OS'ow wiec
> jak to jest moge miec 7 ? Dalej chce to moc rozmiescic kolejno na
No ja jak do tej pory na swojej 10 mialem 3 rozne... ale wydaje mi sie
ze ilosc nie bedzie grac roli. Moze kwestia bootloadera z ktorego
bedziesz korzystal.

> [...]
> dysku. Chce miec zalozone haslo na kolejne systemy z poziomu boot
> menagera. Chce, aby kolejne systemy sie nie widzialy czyli z poziomu
> jednego win98se nie widac partycji drugiego win98 se lub win2k
> oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze z poziomu linuxa lub freebsd bede
> mogl widziec dosowe partycje i to mi nie przeszkadza, zalezy mi tylko
> nad tym zeby windy sie nie widzialy tak jakby byly na innych dyskach.
> Partycjonowac zamierzam w programie Partiotion magic. Prosze o rady
> jak to wszystko co u gory napisalem wykonac w praktyce.
Jesli chodzi o to zeby windy98 wzajemnie sie nie widzialy to cos mi sie
zdaje ze kazdorazowo bedziesz musial ustawiac flage hidden w PM...
Inaczej to watpie zeby to sie jakos dalo zrobic. A ta ciagla zabawa z
PM nie jest zbyt wygodnym rozwiazaniem.
Pzdr.
gajos