Re: komu jeszcze firma 2A odciela IRC - brak DNS i rev DNS

Autor: Wojtek Kaniewski (wojtekka-spambox_at_dev.null.pl)
Data: Wed 16 Jan 2002 - 14:00:39 MET

Sc0rpi0 <sc0rpi0_at_free.polbox.pl> pisze:

> Taaa ? No to sprobuj cokolwiek wyslac protokolem SMTP
> np. z polboxu, jak nie masz RevDNS. Zycze powodzenia...

moment, to że polbox ma tak, a nie inaczej skonfigurowane serwery SMTP
to już tylko ich wina. revdns nie jest wymagany przez protokół SMTP.

> Albo dostep do wielu baz danych w PostreSQL (po hoscie i idencie),

no patrz, u mnie w pg_hba.conf są wpisane adresy IP, nie nazwy. wynika
z tego, że revdns nie jest potrzebny.

> pliki host.allow na wielu serwerach.

dziwne, że u mnie są wpisane klasy adresowe i _ani_jeden_ host. revdns
nie jest wymagany przez tcpd.

> Wiadomo ze mozna IP wpisac, ale
> przewaznie tak nie jest - jest host/domena ew. dodatkowo ident
> (to taki przyklad i naprawde nie tylko IRC korzysta z rev-a)

korzysta != wymaga do poprawnego działania.

> Oj, nie oklamal... nie oklamal...

czyli po prostu źle zrozumiał?

> 2.) Najlepiej dziala strach o kase :-), ale trzeba miec umowe
> porzadna, a nie wiem jaka podpisywales...
> (niedopelnienie warunkow i takie tam)

właśnie -- jak już ktoś napisał, nie wszyscy providerzy w umowach
obiecują revdns. w takim wypadku można co najwyżej napisać na
pl.pregierz (mam nadzieję, że dobrze napisałem tym razem ;))

--
wojtekka%irc,pl :: http://wojtekka.dark.pl/ :: elluin_at_ircnet