Re: Abit kt7a-raid ?

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Tue 15 Jan 2002 - 19:28:13 MET

Użytkownik D.K. <amidar_at_poczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a1uhgk$it4$1_at_shilo.silesia.pik-net.pl...
> [...]
> Problem polega na tym ze podczas np. kopiowania dyzych plikow > 500 MB
> pojawiaja sie przeklamania. Widac do dosc wyraznie jezeli archiwizuje kilka
> takich plikow (2 - 3), bez kompresji (zeby bylo szybciej) jednak z kontrola
> archiwum w 9 na 10 przypadkow pojawia sie blad CRC spakowanego pliku
> (sprawdzalem to kilkoma pakerami ace,arj,zip z WC...). Wczesniej nic takiego
> nie zdarzalo sie. Doswiadczalnie sprawdzilem ze wersja bios-u nie ma tu
> znaczenia: sprawdzilem kilka biosow z tego najwczesniejszy ww do aktualnego

Bylebyś miał conajmniej 3R to powinno być ok.

>Po kombinacjach z parametrami zauwazylem dziwna wlasciwosc. Jezeli
> Athlon pracuje na szynie 133Mhz, pamieci pracuja na szynie 133Mhz to pojawia
> sie ten blad. Jezeli jednak Athlona przelacze na szyne setke a pamieci
> pozostawie taktowane 133Mhz to blad znika i wszystko pracuje stabilnie.
> Probowalem podnosic i obnizac napiecia procesora. Efekt bez zmian. Wgralem
> kilka patchy z via zwiazanych z podobnym bledem na jednak to nic nie dalo.

Czyli mam rozumieć że jest najnowszy via4in14.37a oraz
http://download.viahardware.com/vlatency_v019.zip

> Byc moze ktos bedzie wiedzial co to moze byc. Mi zaczyna brakowac pomyslow.
>
> Moj konfig:
>
> Athlon Thunderbird 1.33

Chłodzenie jest bez zarzutu ?
Procesor posmarowany jakąkolowiek pastą termoprzewodzącą ?
Podkręć w biosie opcję cpu drive strength,
cpu command decode daj na normal

wyłącz następujące opcje:
spread spectrum
pci dynamic bursting

> 256 MB ram (noname)
Możesz spróbować ustawić tej pamięci cas3 oraz zwiększyć siłę
sygnału mddriving=hi

> Zasilacze 2 atx: 250 W i At 200 W.
Mógłbyś się pochwalić jaką wydajność prądową na liniach 3.3V i 5V
ma ta 250-tka ?

> Do zasilacza ATX-owego podlaczona jest plyta i wentylator na procesor +
> oczywiscie przez plyte zasilane sa wszyskie karty.
> Gforce2 pro Pixelview
> Dysk 20GB podlaczony jest to zwyklego kontrolera na pierwszej tasmie
> Na 2 tasmie kontolera wisi CD-rom i nagrywarka
> Do raid-a podlaczone jest obecnie 1 dysk 10 GB jako secondary slave

Jak jest sam to powinien być masterem i do tego podpięty na końcu kabla.

> Do 3 PCI-a podlaczona jest karta TV Flyvideo 98
> Do 5 PCI-a podlaczona jest karta XWave 5000 (labway) na ukladzie Yamaha 724

Przełóż Yamahę do innego slotu

PeJot