Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Tue 15 Jan 2002 - 13:17:41 MET

Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in

> Moze i Gigabyte robi dla HP, ale wedlug projektu HP, scisle trzymajac
> sie specyfikacji. To nie jest tak, ze szef HP wysyla maila do
> Gigabyte'a typu "przyslijcie nam na jutro 10000 plyt na i815, bo jak
> nie, to pisze do ECSa".
To jest oczywiste ze tak nie jest :-), jednak ja poruszylem ten temat
poniewaz to nie jest tak ze jak ktos ma komp markowy to od razu nie ma on
nic wspolnego z tanimi producentami na Tajwanie.

> Zalezy od przeznaczenia. Do sprzetu spelniajacego jakas newralgiczna
> funkcje bym Kingstone'y kupil. Do swojego domowego nie, bo i tak mam
> lepsze ;)
Bardzo bym chcial wierzyc ze sa one w czyms lepsze ...

> Nie ma. Co innego Gigabyte produkuje z przeznaczeniem na zwykly rynek
> (wlasne plyty), a co innego wytwarza dla HP. HP daje dokumentacje
> plyty, daje zestaw parametrow, jakie maja byc przestrzegane i zlecenie
> wykonania np. 20 000 egzemplarzy. Jedyne, co w tej sytuacji robi
> Gigabyte, to uruchomienie tasmy produkcyjnej. Czujesz roznice?

Zgadza sie, jednak dlaczego HP nie zleca Asusowi? Przeciez Asus produkuje
lepsze plyty - bo chodzi o oszczednosci. Produkacja w jednej fimrmie a w
drugiej to nie to samo, przyklady widac chociazby w samochodach, fabryka
mitsubishi w Hollandii - carisma i space star jest tam produkowany a takze
volvo V40. Ogolnie mozna powiedziec ze niezawodnosc tych samochodow jest o
klase nizsza od produkowanych w Japonii czy w volvo w Szewcji. Jednak z UE
clo jest 0% a z Japonii 35% wiec powod budowy fabryki jest oczywisty.

> A widziales roznice miedzy modelami 8432, a 8435 (obie identyczne z
> zewnatrz, obie 8/4/32)? Jedna to Plextor, druga Samsung...

Ciekawe czyj to byl projekt? :-)

--
Best regards
 	The EaGle