Re: Nagrywarka oraz mielenie dyskiem

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Tue 15 Jan 2002 - 00:11:10 MET

Lech Zaciura napisał(a):

> 1. Planuję kupić nagrywarkę. Mam 2 twarde dyski i CD-ROM. Coś trzeba usunąć.
> Czy bezpiecznie jest zrobić tak, żeby drugi HD przełożyć luzem do wnętrza
> kompa? Nic mu się nie stanie, jeśli będzie tam sobie wisiał?

Jak będzie wisiał w dosłownym tego słowa znaczeniu, to może w końcu się od
wtyczki odczepić i spaść w dół obudowy (w najgorszym wypadku coś połamie ;)
A jak wisieć = leżeć luzem, to jeżeli nie będziesz obudowy uczył skakać to
nic mu raczej nie będzie.

> 2. Słyszałem, że lepiej jest nagrywarki używać tylko jako nagrywarki, a do
> odtwarzania CDs używać CD-ROM-u. Czy to prawda? Jeśli tak, czemu?

Tak, to prawda. Cała optyka jeżdżąca sobie w środku napędu po prowadnicach
jest w nagrywarce cięższa, więc przy częstych ruchach i zmianach kierunków
poruszania (jak przy odczycie CD) szybciej się toto rozleci. Przy zapisie
jedzie sobie tylko to jednostajnie, powolutku od środka do zwenątrz.

> 3. Mniej więcej w półtorej godziny po włączeniu kompa, system zwalnia i
> zaczyna mi mielić dyskiem, nawet jeśli nic akurat nie robię. Zjawisko
> występuje w kilku wersjach Windows, jakich dotąd używałem. Z czego się
> bierze i czy można je jakoś zminimalizować lub opóźnić chociaż? ;-)

a) kończy się pamięć fizyczna i system wszystko swapuje
b) masz coś w harmonogramie zadań i właśnie się uruchamia ;)

--
pozdrawiam,
Andrzej