Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Sun 13 Jan 2002 - 15:15:07 MET

Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in
.pl:

> 5-7? W 0.5-0.7% bym jeszcze uwierzyl, ale na 5% to byc musial
> przedstawic jakis wiarygodny dokument :) Szczegolnie, ze jak na razie w
> zasadzie nie da sie kupic serwera opartego o AMD z bardzo prostego
> powodu. ;)
Wlasnie, cos ciekawego co mi sie ostatnio obilo o uszy to sladaki w
segemnecie serwerow! Wlasnie te 5% bylo czys takim. Oznacza to ze czesc
(mala czesc) fimr nie kupuje serwerow Dell'a, HP czy Compaq'a ale daje
wlasnemu adminowi pole do popisu. Zaloze sie ze taki serek stoi pod
Linuxem. Wtedy mamy baaardzo tani i dosc wydajny serwer dla malej firmy,
ktora nie potrzebuje serwera za 25tys zl, tylko po to zeby miec
wygrawerowany napis DELL.

> Wlasnie to mialem na mysli -- w Polsce gros kupowanych komputerow to
> skladaki. Lepsze lub gorsze, ale zawsze skladaki. Firmowki leca
> wylacznie do firm (no, 99.9%) i to jeszcze nie wszystkich. A z uwagi na
> to, ze jakby nie spojrzec, mocny sprzet oparty o AMD jest wyraznie
> tanszy niz intelowski o podobnej wydajnosci, do tego spoleczenstwo
> chwilowo dusi kazdy grosik, to masz takie wyniki. AMD sobie zasluzylo,
> nie ma co.

Racja, i jeszcze jedna ciekawa rzecz to ilosc sprzedanych markowych
komputerow systematycznie spada. Ta tendencja nie jest tylko w Polsce ale i
na swiecie. Wydaje sie ze male fimry moga szybciej zareagowac na nowosc na
rynku niz moloch majacy swoje fabryki nastawione na konkretne modele
komputera. Zreszta czym sie rozni komp HP oparty o plyte np Aopena a czym
komp zlozony przez kolege majacy taka sama konfiguracje? Po za cena niczym.
:-)

--
Best regards
 	The EaGle