Re: Kyro2 - Fakty i mity :-)

Autor: Andrzej Pinczuk (andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl)
Data: Thu 10 Jan 2002 - 23:44:15 MET

<Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl> napisal(a):

>To czemu Geforce2MX 200 lub nawet Geforce2MX400 działa sporo wolniej w
>1024x768x32bit w np. Wolfie2 lub Qukae3 od Kyro2 ??? :-)

O MX 200 nie rozmawiajmy lepiej (jak ta karta ma dobrze
dzialac ?), a mx400 nie zauwazylem, zeby _sporo_ wolniej dzialalo.
Poza tym engine wolfa2 mocno korzysta z cpu, a mniej z grafiki, co
dokladnie widac przy zmianach procesora. Grafiki zreszta tez.

>Na Gef1DDR i pzry Duronie 1Ghz_at_1.1Ghz MaxPayne w 1024x768x32bit i deatale na
>max. działał sporo wolniej na Geforce1DDR z właczonym T&L niz na Kyro2 nie
>podkręconym przy software T&L ....

Ciekawe, bo u mnie bylo troche inaczej :-)

>Widze że kolega bardzo lubi chwyty marketingowe.

Nie bardzo. Reklama na mnie w ogole nie dziala. Choc przyznaje czasmi pod wplywem
reklamy czegos specjalnie nie kupuje :-)

>Kyro2 inaczej generuje obraz od innych kart i jak narazie T&L zbytnio nie jest
>mu potzrebne ...

Owszem, nazywa sie to tile-based rendering i w duzym skrocie polega na
nie obliczaniu powierzchni zaslonietych, co z kolei nie wymaga duzych
przepustowosci pamieci. Natomiast nie jest to wcale metoda obliczania
T_at_L, wiec nie bardzo rozumiem, dlaczego jego brak w kyro2 ma nie obnizac
szybkosci chipu. A moze Ty wiesz dlaczego ?
Bo ja twierdze, ze T_at_L ma sie nijak do TBR. No prawie, ale to teraz
nie ma wiekszego znaczenia.

>Co z tego ze Geforce2MX 400 ma T&L dotego drugiej generacji skoro i tak w
>grach jest wolniejsza od Kyro2 ???

Kyro dziala szybko bo masz szybki procesor. GF400 dziala szybko tez na
wolniejszym procku, poniewaz nie musi obslugi T_at_L zwalac na procka.
Po prostu i normalnie. Juz wiecej nie bede tego pisal...

>I gdzie tn niesamowity dopał dzięki T&L ?? Now chyba w 3dmarku 2001 (bo w 2000
>Kyro2 jest wydajniejsze od Geforcew2MX400 i Gef1DDR)
>Poprostu nastepny chwyt marketingowy.

Mozliwe, 3dmarki to zadne benchmarki, bo nie wiadomo nawet
co one mierza.

Proponuje EOT.

Andrzej