Re: Czy skanery Mictroteka się w ogóle nie wyłączają?

Autor: Darek (agap_at_optonline.net)
Data: Thu 10 Jan 2002 - 23:35:46 MET

On Thu, 10 Jan 2002 14:45:48 +0100, "Relifex" <relifex_at_skrzynka.pl>
wrote:

>Witam, miałem kiedyś skaner Plusteka i ten po 5 minutach (można było
>ustawić) pięknie się wyłączał (lampa gasła). Jednak teraz musiałem pozyczyc
>na kilka dni skaner microteka i ten za cholere nie wyłącza lampy, a że
>komputer chodzi u mnie zawsze non-stop pytanie czy to nie wypływa znacząco
>na zużycie lampy katodowej? Jeśli tak, czy jest jakiś sposób żeby zmusić go
>do wygaszenia lampy po jakimś czasie lub gdy po prostu nie pracuje?
>Skaner to Microtek model 3800.
>Pozdrawiam

w wiekszosci modeli sie nie wylaczaja
powod ku temu jest taki ze wlaczanie i wylaczanie bardziej nizczy
swietlowke (tzw zimny start) niz ciagle swiecenie przez dluzszy czas
a znalezienie odpowiedniej swietlowki (prawidlowy kolor swiatla) moze
byc w Polsce niezbyt latwe i tanie