Re: Pare spraw!

Autor: Zbyszek (zbyniek_at_terramail.pl)
Data: Thu 10 Jan 2002 - 14:28:47 MET

Użytkownik "WoiTEC" <woitec_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Od jakiegoś tygodnia czytam grupę, z nadzieją, że ktoś zada nurtujące mnie
> pytanie, ale skoro tak się nie stało zrobię to sam.
>
> Ostatnio kupiłem sobie następujące elementy
>
> Płyta Asus TUSL2-C
> Procesor Celeron 1200 Tualatin
> Ram 512 133
> Pixelview Geforce 2 MX 400 64
> SB Live 5.1
>
> Reszta pozostała za starego komputera:
> Nagrywarka HP [rozpoznawana jako HP 7500 CD wirter +]
> Dysk 13 GB Fujitsu MPD3130AT
>
> Wystarczy introdukcji, przejdźmy do rzeczy.
>
> 1. Dlaczego płyta rozpoznaje procesor jako P III 1200?

celeron 1200 to nic innego jak PIII z ograniczeniami

> 2. O mnożnik ustawiony na 12 nie pytam, bo zmienić się go nie da [podobno]

typowa blokada procesora aby go nie przetaktowac

> 3. Dlaczego po przetaktowaniu FSB na 133 to cholerstwo nie chodzi?
> Maxymalnie [zachowując stabiloność systemu] można ustawić na 117, co daje
> 1.404 GHz. Czy naprawdę tego procesoranie da się bardziej podkręcić? A
może
> związane jest to na przykład z dyskiem twardym, który obsługuje max UDMA4?

sprawdz jeszcze pamieci ale z tego co pamietam to z niego wiecej juz nie
wycisniesz, niestety taka konstrukcja samego procesora

> 4. Czy z HP 7500+ da się wycisnąć coś więcej niż nagrywanie x2? Czyta z
> prędkośćią 24, więc może istnieje jakiś firmware, który by to przyśpieszył
> przynajmniej do 4x?

tego tez raczej nie zmienisz ze wzgledu na sama konstrukcje nagrywarki

> 5. Dlaczego [nie przeinstalowałem systemu WinME z powodu braku czasu, ale
> tak się nie wiesza, a wszystki elementy zostały poprawnie zainstalowane]
> znikła opcja Transfer DMA we właściwościach dysku i CD?

doinstaluj sterowniki od plyty glownej, przede wszystkim chodzi o chipset na
niej

> 6. Noroton Diagnostics wykrya błąd w pamięcie na jakimś tam adresie. Czy
> możliwe jest, że pamięć jest wadliwa? Ewentualnie poradźcie jakieś inne
> narzędzia do testowania pamięci, bo generalnie z komputerem nie ma
> problemów, więc zanim pójdę z RAMem do serwisu wolałbym go jeszcze czym
> innym przetestować.

sprobuj amidiag