Re: BIOS w K7VZA

Autor: Arek Wolowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Thu 10 Jan 2002 - 00:01:26 MET

Witam.
wiciu <wiciu_at_skrzynka.pl> napisał:
> Na stronach www.ecs.com.tw pojawil sie najnowszy bios do plyty K7
> VZA v3.0. Postanowilem dokonac upgradu mojego biosu z wersji 3.3b
> do wersji 3.4. Bios sciagnalem i zgodnie z zaleceniami
> przeprowadzilem proces aktualizacji. Bios sie wgral bez bledow.
> (chyba) Po czym zresetowalem komputer.

A zrobiłeś kopie starego ? Przydaje się w takich sytuacjach.
Przed flashowaniem biosu zapoznaj się dokładnie z istrukcją
programu (dla k7vza to awdflash chyba).

> Odpowiedzia byly miarowe powtarzajace sie piski ze spikera.
> Ciemny ekran i brak reakcji na klawiature.
> Zgroza.......

No to zrób dyskietkę startową, system może być nawet w95 lub
jakiś DOS. Startować ma czysty system. W pliku autoexec.bat umieść
wywołanie programu ładującego bios z odpowiednimi parametrami (nazwa pliku
biosu, wyzerowanie cmos'u, reset po flashowaniu itd).
Oczywiście na dyskietce musi być program do flashowania jak i plik
biosu.

> Komputer reaguje jednak na klawiature. Daje sie go zresetowac.
> Pytanie: Co moze byc przyczyna takiego zachowania. Czy bios ze
> strony producenta moze miec jakis blad ?

Jakiś miesiąc temu ładowałem ten bios (mam tę samą płytę).
Wszystko poszło bez problemu. Prawdopodobnie miałeś błędnie
ściągnięty plik, ewentualnie coś źle wykonałeś przy samym wgraniu.

Pozdrawiam i życze powodzenia,
Wołek.

--
Wolek | wolek[at]pf.pl | UIN 25295866 | www.wolek.prv.pl
"Kobieta stanowi niebezpieczeństwo dla każdego raju."