Re: Dzielenie przerwan

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Wed 09 Jan 2002 - 09:37:29 MET

Hi,

eMGieB wrote:

> USB
> VGA
> sieciowka
> Live
> Tuner
> Kontroler HDD
>
> Co z czym mzoe dzielic a co nie powinno ?

Na podstawie samych typów urządzeń bardzo trudno określić :-)

Sieciówki na chipach Realteka na przykład dzielą przerwania ślicznie,
miałem za to niedawno sieciówkę na scalaku WinBonda (PCI), która za nic
nie działała na dzielonym przerwaniu (nawet się nie inicjalizowała).

USB wbudowane na płytę, jeśli z definicji dzieli przerwanie z jakimś
slotem PCI, to powinno spokojnie działać przy dzieleniu przerwań.

Kontroler HDD wbudowany na płytę z niczym nie podzieli. HPT/Promise
potrafią dzielić, ale czasem zwalniają dość mocno albo zatykają urządzenie,
z którym dzielą przerwanie, na czas swojej transmisji.

Live potrafi dzielić, ale fatalnie -- czasem w ogóle nie działa, czasem
chrzani straszliwie dźwięk, a czasem działa normalnie. Lepiej unikać
dzielenia przerwania Live w ogóle.

Tunery TV na układach Bt848/Bt878 czasem potrafią dzielić przerwanie
(sam się zdziwiłem niedawno ;) ) -- trzeba sprawdzić indywidualnie.
Mój AVer na przykład całkowicie odmawia dzielenia przerwania, a ostatnio
montowany przeze mnie WinFast świetnie działa na jednym przerwaniu z
dwoma kontrolerami USB :)

Z VGA bywa różnie. Warto sprawdzić, czy dzielenie będzie działało.
U mnie Riva 128 spokojnie dzieli przerwanie z kartą dźwiękową i mimo
to działa w trybach 2D i 3D idealnie. W zasadzie zaś każda karta powinna
być w stanie dzielić przerwanie, jeśli tryb 3D nie jest w ogóle potrzebny.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./