Re: JAKI KOSZT SIECI KOMPUTEROWEJ DLA SDI

Autor: Artur Malkiewicz (artur_malk_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 09 Jan 2002 - 10:07:04 MET

Użytkownik "Rafał" <rafi1_at_poczta.fm> napisał w wiadomości

> Hardware i software (koszt całkowity)
> Blok, 5 użytkowników acha i jeszcze jedno pytanie czy jeden z użytkowników
> może mieć jako serwer komputer pracujący non stop i wykorzystywany do
innych
> zadań ???? (inne programy)

Poza kosztem SDI patrz http://www.tpsa.pl
potrzebujesz jeszcze :
- karty sieciowe koniecznie 10/100 (np. Geniusy) koszt ok. 50 zł/szt.
- HUB 100 Mbps ok. 200-250 zł
- przewody - skrętka, najlepsze będą Modtapa kat 5. pamiętaj, że odległość
HUB-Komputer nie powinna przekroczyć 100 m. jeśli jest więcej to musisz dać
drugi HUB. - przewody w zależności od producenta to 1-2 zł/m
- wtyczki RJ-45 (kup lub pożycz zaciskarkę ) - wtyczka ok. 1,5 zł/szt.
zaciskarka to 100 zł
- listwy do pociągnięcia przewodów 1,5 zł/m
- położenie przewodów, listew itp. myślę, możesz to zrobić sam.
Połączenie przewodów dopuszczalne odległości itd. znajdziesz w dokumentacji
HUBa.

Na kompie z SDI możesz pracować, grać i co tam jeszcze chcesz. Nie musisz
ale możesz udostępnić swoje pliki i drukarki innym użytkownikom sieci.
Możesz gierczyć przez sieć !
Żaden dodatkowy soft nie jest ci niezbędny. SDI podłącz do komputera z
systemem Win98SE, włącz udostępnianie sieci, zrób dyskietkę klienta i z jej
pomocą skonfiguruj pozostałe kompy. One mogą mieć dowolny system Win95, 98,
ME itd. Pracuj na protokole TCP/IP.
Dobrze mieć jakiś soft do osłony sieci (firewall).
Aha, jeszcze jedna drobna uwaga. Ten na kogo jest zarejestrowane SDI płaci
ale ten u kogo stoi HUB decyduje komu wyjąć wtyczkę. Kosztami pewnie
będziecie się dzielić(przez pieniądze możesz stracić najlepszego
przyjaciela) więc ten kto płaci tepsie niech decyduje i ma możliwość kogo
odciąć od sieci.

Artur