Skracanie partycji XFAT32 (FAT32 > 32GB)

Autor: NKG (nkg_at_astronet.pl)
Data: Sat 05 Jan 2002 - 22:33:34 MET

cze :)

Użytkownik "Smoq" <smoq__at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Taka operacja bez zrobienia kopii jest dosyc ryzykowna (wiele bylo na
grupie
> postow z prosba o pomoc po padach w takich operacjach), jesli zrobisz
kopie
> na innym dysku to rownie dobrze mozesz dac sobie spokoj z takim softem, po
> prostu skopiuj dane, i spartycjonuj dysk ponownie i skopiuj dane z
powrotem.
> Czasem najprostsze metody sa najlepsze.
> Ale jesli koniecznie chcesz to http://www.ranish.com

Ten program, który mi poleciłeś, może skrócić partycje FAT32 o rozmiarze
poniżej 32 GB. A moja ma 40 GB, a dla takich partycji tablica alokacji
plików mieści się nie na początku lecz na końcu partycji. Po jej skróceniu
(i nie robieniu dalszych zmian na dysku) powyższym programem, dla innych
systemów operacyjnych jest ona uszkodzoną lub niesformatowaną partycja
FAT32, natomiast dla WinMe dalej partycją o rozmiarze 40 GB. Do tego nie
wykrywane są błędy wolnego miejsca przy użyciu ScanDisk'a. Dobrze, że nie
zacząłem tworzyć nowych partycji bo bym całkiem spieprzył :)

Jaki w takim razie jaki darmowy program skróci mi tą partycję???
Z góry dzięki za odpowiedź :)

pozdro
NKG
www.adk.nk.prv.pl