Re: Skracanie partycji XFAT32 (FAT32 > 32GB)

Autor: Mateusz Symaniuksztis (szymszymek_at_o2.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 00:21:16 MET

> Ten program, który mi poleciłeś, może skrócić partycje FAT32 o rozmiarze
> poniżej 32 GB. A moja ma 40 GB, a dla takich partycji tablica alokacji
> plików mieści się nie na początku lecz na końcu partycji. Po jej skróceniu
> (i nie robieniu dalszych zmian na dysku) powyższym programem, dla innych
> systemów operacyjnych jest ona uszkodzoną lub niesformatowaną partycja
> FAT32, natomiast dla WinMe dalej partycją o rozmiarze 40 GB. Do tego nie
> wykrywane są błędy wolnego miejsca przy użyciu ScanDisk'a. Dobrze, że nie
> zacząłem tworzyć nowych partycji bo bym całkiem spieprzył :)

> [...]

Darmowego nie znam ale polecam Partition MAgic 6.0 (lub wyżej) for DOS
poradzi sobie z tym najlepiej (nie wykluczam błędów w tablicy partycji
które też ci naprawi) tylko jak bedziesz miał pełna wersje pod WIndowsa
to niech cie renka boska broni przed odpalaniem tego w WinME (bedziesz
musiał wtedy zaorać cały dysk i robić na nowo partycje)
zrób tylko dyskietki startowe i i wtedy działaj pod DOS'em

Pozdrawiam i polecam się na przyszłość

Mateusz Symaniuksztis

p.s.

jezeli potzrebujesz Partition MAgic for dos to woal na priv'a