Re: Nagrywarka CD RW

Autor: Tomasz T (labeo7_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 31 Jan 2002 - 19:53:46 MET

Użytkownik "Z.S." <zbyszek9_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Wysiadla mi nagrywarka Yamaha 8424 .Oddalem do serwisu ALSTOR -jedyny w
> W-awie , a wiec monopolista . Koszt naprawy wycenili na 360 zl -twierdza ,
> ze wysiadl uklad optyczny . Nie chce mi sie wierzyc - bo
> nagrywarka czyta bez problemu wszystkie plyty , a nie chce tylko nagrywac
..
> Mysle ze przy uszkodzonym ukladzie optycznym nie moglaby czytac . Moze
ktos
> doradzi inny sposob naprawy ? Może ktos mial podobne uszkodzenie ?Jestem
> elektronikiem , ale nagrywarki nigdy nie rozbieralem

Ciekawostka ten sam model rowniez mi wysiadl, ale nie oddawalem do serwisu,
kupilem nowa.
Objawy byly takie ze czytal plyty bezproblemowo, a kaszanil nagrywanie.
Zdarzalo mu sie dobrze nagrac 1 plytke na kilka. Podejrzewalem na poczatku
jakas awarie mechanizmu, jednak ostatecznie wszystko wskazywalo na optyke.
Po przeczytaniu twojego posta jestem juz tego pewny. Po prostu model ten ma
laser o krotkiej zywotnosci. Jesli spadnie moc diody laserowej to czyta ona
poprawnie plyty,ale nie jest w stanie nagrac. Naprawa w serwisie jest
nieoplacalna, mozna probowac naprawic samemu przez zwiekszenie pradu
plynacego przez laser. Jednak rozwiazanie takie jest tylko tymczasowe, bo
spowoduje ze laser bedzie poprawnie dzialal przez krotki czas, potem znowu
sie wypali w wyniku zwiekszonego pradu. Wiec proponuje ci dac spokoj z ta
nagrywara i kupic cos nowego. Napisz jak dlugo ci chodzila i ile na niej
nagrywales. Moja dzialala jakies 1,5 roku, nagrywalem bardzo malo (srednio 1
plytke/tydzien).