Re: Jak zrobić skrętkę? POMOCY !

Autor: Wojciech Kruzel (camcorp_at_pro.onet.pl)
Data: Thu 31 Jan 2002 - 06:02:40 MET

Użytkownik "Tek" <waldekgr_at_poland.com> napisał w wiadomości
> Witam,
> Natomiast ten sąsiad którego teraz chcę dołączyć ma kabelek 20 m i jest on
> nieekranowany. Kabelek też jest zrobiony w układzie 1 do 1 czyli w dwóch
> wtyczkach RJ45 jest zastosowany ten sam układ kabli z tym, że on ma kartę
> standarcie 100 Mb i NIESTETY NIE MOGĘ UZYSKAĆ POŁĄCZENIA !!!
>
> Jeden ze znajomych mówił mi, że jeżeli kabelek jest zbyt długi to trzeba
> któreś kabelki pozamieniać miejscami, ale które i czy rzeczywiście tak
> trzeba zrobić nie udało mi się do tej pory znaleźć w internecie na to
> odpowiedzi stąd moja prośba o pomoc.

BULLSHIT
(jakby to powiedzieli amerykanie)
NIc nie musisz zamieniac. Kable skretki dzialaja wedlug specyfikacji do 100m
od komputera do huba/switch'a (mialem 130m i dzialal)

> Możliwe, że kabel który do tego użyłem jest zły, tzn. nie ma ekranowania,
> jest słaby jak na taką długość, sam już nie wiem.

ekranowanie nie ma tutaj nic do zeczy (w 99%)
Masz moze miernik pradu? Taki z Voltami, Amperami i Omami?
to robisz tak: z jednej strony kabla skrecasz ze soba pary - bialo
pomaranczowy z pomaranczowym itp. a z drugiej strony kabla sprawdzasz
miernikiem opor na przewodach zlaczonej pary. Tak mozesz sprawdzic ktora
para nie dziala.

Jesli kabel jest do d...(czyli ktoras para nie przewodzi pradu), to przy
takiej malej dlugosci (20 metrow) wymien go od razu, zwlaszcza ze skretka
nieekranowana jest tania.
Przy wiekszej odleglosci, to nalezy zrobic tak:
do prawidlowego dzialania skretki (zarowno 10 jak i 100 Mbit) potrzebne sa
tylko 2 pary
zamontowane na stykach 1 i 2 oraz 3 i 6. Siec bedzie dzialac, ale tylko w
trybie half-duplex, ale bedzie dzialac. Dlatego przy duzych instalacjach,
jak masz np 80m kabla to mozesz zrobic polaczenie half-duplex jesli jest to
polaczenie do usera anie do serwera to jest wszystko OK.
(stare karty sieciowe i stare huby dzialaja tylko half duplex wiec przy
starych komponentach nawet sie nie nalezy nad dtym zastanawiac)

Jesli i takie cos nie podziala to:
Sprawdz dokladnie jak jest poprowadozny kabel, tzn. czy nie przechodzi
rownolegle przy jakichs kablach z pradem (w domu moze isc kolo kabla od
komputera), tutaj glownie chodzi o sile (380V)
wtedy malezy kupic kabel ekranowany i KONIECZNIE jedna! (nie dwie) koncowke
RJ-45 ekranowana i zamontowac TYLKO Z JEDNEJ strony kabla, aby dzialal
ekran.

Jesli i to nie zadziala to podlacz delikwenta siecia radiowa. ;-)))

Woyteck
www.anime.ghost.pl

Administrator ASK Ghost.PL
www.ghost.pl