Jak zrobić skrętkę? POMOCY !

Autor: Tek (waldekgr_at_poland.com)
Data: Thu 31 Jan 2002 - 01:05:40 MET

Witam,

Jeszcze raz bo nie mogę sobie z tym poradzić.

Mam założoną małą sieć w bloku z udostępnieniem internetu.
I chciałem podłączyć jeszcze jednego sąsiada ale jest problem.

Wszyscy dotychczas dołączeni sąsiedzi są podłączeni do mojego switcha
(10/100Mb) skrętką dł. ok. 16-18 m (kabel ekranowany) kabelki są wykonane 1
do 1 czyli w dwóch wtyczkach RJ45 jest zastosowany ten sam układ kabli i
mają oni karty sieciowe 10 Mb i wszystko działa.

Natomiast ten sąsiad którego teraz chcę dołączyć ma kabelek 20 m i jest on
nieekranowany. Kabelek też jest zrobiony w układzie 1 do 1 czyli w dwóch
wtyczkach RJ45 jest zastosowany ten sam układ kabli z tym, że on ma kartę w
standarcie 100 Mb i NIESTETY NIE MOGĘ UZYSKAĆ POŁĄCZENIA !!!

Próbowałem już robić to kabelkiem scrosowanym i też nic ale z tego co wiem
to stouje się go przy łączeniu komputerów bez switcha (bezpośrednio dwie
karty sieciowe).

Jeden ze znajomych mówił mi, że jeżeli kabelek jest zbyt długi to trzeba
któreś kabelki pozamieniać miejscami, ale które i czy rzeczywiście tak
trzeba zrobić nie udało mi się do tej pory znaleźć w internecie na to
odpowiedzi stąd moja prośba o pomoc.

Możliwą przyczynę ewentualnie źle skonfigurowanego komputera już
wyeliminowałem, ponieważ przyniosłem komputer znajomego do siebie i
połączyłem go innym, krótszym kabelkiem i wszystko działa.

Możliwe, że kabel który do tego użyłem jest zły, tzn. nie ma ekranowania,
jest słaby jak na taką długość, sam już nie wiem.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam,
Tek