Re: Zasilacz bez wentylatora

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 29 Jan 2002 - 12:44:19 MET

8< ----------------
> [...]
> wnętrza PCta zbyt zimnego powietrza (wykraplanie wody!).
> 9. Ewentualne uszczelnienie obudowy Pcta, zapobiegające zasysaniu
> "obcego" powietrza.
>
> Zalety:
> 1. Dzięki wspólbieżnemu działaniu obydwu wentylatorów praktycznie
> nie powinny występować różnice ciśnienia powietrza, tak bardzo
> dające się we znaki.
> 2. Wyniesienie hałaśliwych wentylarów poza obręb pomieszczenia z
> PCtem.
> 3. Zmniejszenie stopnia zabrudzenia wnętrza obudowy przez
> podawania do niej przefiltrowanego powietrza.
  4. Rozwiązanie dobre dla firm z dużą ilością stanowisk gdzie wzorem
instalacji centralnego odkurzania można by wprowadzić "instalacje centralnego
chłodzenia"

> Wady:
> 1. Skomplikowana budowa ... :-(
  2. Duże koszty
  3. Ograniczona "mobilność" peceta
  4. Duże straty mocy i hałas w przewodach wentyalzcyjnych o małym przekroju -
alternatywa znaczne przekroje i wolniejszy przepływ

Jeżeli koledze przeszkadza tylko wentylator od zasilacza to czy nie prostszym
rozwiązaniem byłoby wyniesienie zasilacza "poza obręb pomieszczenia z PCtem"?
Wystarczy tylko przedłużyć przewody (tu pewnie są jakieś ograniczenia?).
Jednak z drugiej strony - wentylator z zasilacza, przynajmniej w założeniach,
ma też wymuszać wymianę powietrza wewnątrz całej obudowy.

Zmniejszenie napięcia jest bardzo skuteczne jeśli chodzi o hałas ale niektórzy
obawiają się spadku skuteczności wentylacji.
A gdyby zamiast jednego wentylatora zastosować dwa:
- jeden odyginalny - wywiew z zasilacza na zewnątrz
- drugi dodatkowy wciągający powietrze z obudowy do zasilacza
przy połączeniu szeregowym po 6V na każdy!
Czy układ zasilacza wytrzymałby takie obciązenie?
pozdrawiam
Sławek