Re: Dostalem HDD!!!!

Autor: Grzegorz (gregorio6_at_wp.pl)
Data: Sun 27 Jan 2002 - 18:55:12 MET

> Ostatnio kupowalem naped Teaca w524e. Wiadomo ze producent daje na niego
> 2 lata gwarancji. Sprzedawca oczywiscie byl caly zbulwersowany, ze to
> rzekomo
> ja go jeszcze w konia robie i gdzie ja wogole takie bzdury wyczytalem.
> Powiedzial ze ZADEN naped CDRW nie ma gwarancji wiekszej niz 1 rok.

Sprzedawcom gwarancje spędzają sen z powiek. Jakby tylko mogli, nie
udzielaliby ich wogóle.
Producenci za to robiąc coraz bardziej niezawodne ureządzenia wydłużają
okresy gwarancyjne co jest logiczne. W polsce nie praktykuje się tego, tylko
trzyma założeń dawnych czasów - jest rok i się ciesz, że masz wogóle.
Jak dwa lata temu pamięci kosztowały ok 1500 zł za 128 MB Dimm, to wszytscy
dawali 3 lata gwarancji, a jakże. Jak tylko ceny zaczęły spadać gwałtownie,
to zaraz gwarancje sie poskracały do roku. Nie wspomnę już, że obecnie chyba
nie ma prodycenta pamięci na świecie, nawet marnego, który nie dawałby
gewarancji dożywotniej.
Żaden sprzedawca chyba nie udziela takich gwarancji, tłumacząc się niepewną
sytuacją dystrybutorów na rynku - ten padł, tamtenm padł, a na pytanie,
dlaczego więc nie biorą pod uwagę możliwości reklamowania u producentów
odpowiadają: A komu się chce w to bawić?
Podobnie było z grafikami Voodoo, na które było 5 a potem 10 lat gwaracji.
Czy ktoś dostał choć 2 lata? Nie sądzę.
I podobnie jest włąsnie z napędami TEAC. Chyba tylko jedna fdirma w W-wie
daje 2 lata gwarancji na nie, reszta daje rok.
Ja posiadam CD TEAC 540W i włąsnie skończyła mi się gwarancja niedawno
(roczna). Zastanawiam się, czy jest jakiś krajowy przedstawiciel producenta,
gdzie możnaby tę sprawę poruszyć i domagać się wydłużenia do oficjalnych
2-ch lat mojej gwarancji?

Grzesiek