Re: ppga a fcpga

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Sat 26 Jan 2002 - 10:16:54 MET

Użytkownik "Wojciech Giersz" <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Podejrzewam, ze jestes w tym odosobniony.

Pewnie tak samo jak Kopernik... :-)

> Ale jest jeden, zasadniczy slaby punkt tego rozwiazania -- nie kazdy
> (inaczej: malo ktory) czytnik ma zaimpletentowana pelna obsluge HTML. Co
> automatycznie dyskwalifikuje taki standard, poniewaz nie moze z przyczyn
> oczywistych dojsc do sytuacji, ze nagle 75% uzytkownikow nie bedzie w
> stanie newsow czytac. Proste i nie wymagajace chyba dalszego komentowania?

Chyba nie doczytałeś mojego artykułu do końca... Dużo wiecej niż 75%
bo razemk około 90% użytkowników polskiego usenetu korzysta z Outlook
Expressa i Netscape - czyli czytników dających pełne wsparcie dla HTML.

> I jeszcze szczegol -- dlaczego akurat HTML, a nie np. XML?

Whatever...

> Problem w tym, ze im wiecej sie rozpisujesz, tym bardziej mnie upewniasz
> w absolutnej bezsensownosci Twojego pomyslu. Argument z wyroznianem tekstu
> oznaczonego przez _ i * jest jedynym majacym jakis sens, przy czym jednak
> nie bardzo jest do tego HTML konieczny, skoro juz teraz czesc czytnikow
> wyroznia taki tekst w odpowiedni sposob.

Uparciuch z Ciebie... nie ma co. Najgorsze, że NIE CZYTASZ co się pisze.

> Powiedz wprost, ze chodzi Ci o Outlooka. Inne popularne czytniki potrafia
> poprawnie dzielic linie przy cytowaniu.

Tak, chodziło mi o Outlook Expressa, czytnik używany przez grubo
ponad połowę uczestników dyskusji w usenecie.

> Powiedz wprost, ze chodzi Ci o Outlooka. Inne popularne czytniki potrafia
> poprawnie cytowac.

Powtarzasz się, zacięła Ci się płyta?

> I najzupelniej slusznie, gdyz nie bedzie to juz cytat.

Nie obwiniam programu czytnika. Obwiniam pomysł ptaszkowania.
Realizacja jego jest niestety nierealna...

> Jasne, szczegolnie w sytuacji cytowania wielopoziomowego.

Jak najbardziej. Upewniasz mnie, że nigdy w zyciu nie widzialeś
zacytowanego wątka artykułó w HTML. Szkoda, bo to znaczy, że
rozmawiam z Tobą jak z niewidomym o kolorach.

> Wystarczajaco dlugo mam do czynienia z Usenetem, zeby wyrobic sobie
> odpowiednia opinie.

I tkwić w nich niewzrusznie jak żelazo-beton odporny na argumentację.

> Od spekulowania to Ty tutaj wydajesz sie byc
> specjalista, ja jestem w 100% pewien tego, ze mam racje.

No... to zabrzmiało wręcz groźnie.

> Wystarczy sobie popatrzec jak wygladaja listy napisane w HTMLu...

No jak? Te które ja dostaję są bez zarzutu... Z kim ty korespondujesz?

> Probowalem kilkanascie roznych czytnikow szukajac jakiegos odpowiedniego.
> Takie z obsluga HTML rowniez sie tam znalazly.

Najwyraźniej wobec tego masz bardzo słabą i selektywną pamięć...

> Znam i nie uzywam. IMHO najgorszy newsreader sposrod tych, ktore znam.

Według którego kryterium najgorszy?

> Czyli przez okres przejsciowy czesc ludzi bedzie miala powazne
> problemy z czytaniem czesci postow.

Nie histeryzuj. Do postów w HTML dodawana jest kopia w plain-text.

> Skad te liczby?

Ze statystyk robionych tu i ówdzie...

> Jakby przeleciec sie po naglowkach, to na oko z 3/4
> czytnikow pracuje w trybie tekstowym lub nie potrafi
> wyswietlac HTMLa jak nalezy (vide Free/Forte Agent, czy tez XNews).

Przeleć sobie po tych nagłówkach bo nie zdajesz sobie nawet
sprawy z popularności Outlook Expresa i Netscape razem wziętych.

> A te posiadajace pelna implementacje HTMLa albo sa
> w zdecydowanej mniejszosci (jak Gnus czy Pine),
> albo maja takie bledy w podstawowych funkcjach, ze te bardziej
> zaawansowane sa po prostu niebezpieczne (zgadnij o jakim pisze?).

Ciężko zgadnąć mi bo nie znam takiego czytnika.
Używam Outlook Expressa i nie mam z nim problemów.

> Ale jedna ceche maja wspolna -- sa jednoznacznie dozwolone.
> I to konczy dyskusje.

Oczywiście że kończy, konkluzją, że jesteś uparty i złośliwy.

> Stosuje sie do netykiety -- nie lamie jej zalecen.

Łamiesz, bo zalecane jest kodowanie 8 bit a nie quoted printable.