Re: ppga a fcpga

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 26 Jan 2002 - 00:18:41 MET

> Wed=B3ug mnie dopuszczenie HTML do news ma bardzo du=BFy sens.

Podejrzewam, ze jestes w tym odosobniony.

> To daje HTML - peln=B1 swobod=EA w okre=B6leniu szeroko=B6ci tekstu,
> tymczasem jakakolwiek przyj=EAta sta=B3a warto=B6=E6 tego parametru nie
> b=EAdzie pasowa=B3a ka=BFdemu czytelnikowi - bo ty lubisz inn=B1 rozdziel=
czo=B6=E6

Ale jest jeden, zasadniczy slaby punkt tego rozwiazania -- nie kazdy
(inaczej: malo ktory) czytnik ma zaimpletentowana pelna obsluge HTML. Co
automatycznie dyskwalifikuje taki standard, poniewaz nie moze z przyczyn
oczywistych dojsc do sytuacji, ze nagle 75% uzytkownikow nie bedzie w
stanie newsow czytac. Proste i nie wymagajace chyba dalszego komentowania?

I jeszcze szczegol -- dlaczego akurat HTML, a nie np. XML?

> Dok=B3adnie taki sam sensowny jak ten powy=BFej.
> Mam nadziej=EA, =BFe po moim obszernym wyja=B6nieniu zobaczy=B3e=B6 w nim=
 sens.

Problem w tym, ze im wiecej sie rozpisujesz, tym bardziej mnie upewniasz w
absolutnej bezsensownosci Twojego pomyslu. Argument z wyroznianem tekstu
oznaczonego przez _ i * jest jedynym majacym jakis sens, przy czym jednak
nie bardzo jest do tego HTML konieczny, skoro juz teraz czesc czytnikow
wyroznia taki tekst w odpowiedni sposob.

> Chodzi=B3o mi o tego typu k=B3opoty z cytowaniem, =BFe niekt=F3re popular=
ne
> czytniki podczas redagowania =B3ami=B1 lini=EA cytat=F3w. Po stronie odbi=
orczej,

Powiedz wprost, ze chodzi Ci o Outlooka. Inne popularne czytniki potrafia
poprawnie dzielic linie przy cytowaniu.

> ko=F1c=F3wka cytatu nie b=EAdzie mia=B3a "ptaszka" i b=EAdzie rozpoczyna=
=B3a si=EA

Powiedz wprost, ze chodzi Ci o Outlooka. Inne popularne czytniki potrafia
poprawnie cytowac.

> od pocz=B1tku linii, wi=EAc przez czytnik koloruj=B1cy cytaty na podstawi=
> ptaszk=F3w z pocz=B1tku linii zakoloruje taki cytat jak niecytat.

I najzupelniej slusznie, gdyz nie bedzie to juz cytat.

> HTML, ze swoim BLOCKQUOTE w=B3a=B6nie rozwi=B1zuje definitywnie ten probl=
em.

Jasne, szczegolnie w sytuacji cytowania wielopoziomowego.

> Nie wiesz, spekulujesz tylko na ten temat i to bezpodstawnie...

Wystarczajaco dlugo mam do czynienia z Usenetem, zeby wyrobic sobie
odpowiednia opinie. Od spekulowania to Ty tutaj wydajesz sie byc
specjalista, ja jestem w 100% pewien tego, ze mam racje. Wystarczy sobie
popatrzec jak wygladaja listy napisane w HTMLu...

> Ty chyba nigdy nie widzia=B3e=B6 czytnika news obs=B3uguj=B1cego HTML w a=
kcji.

Probowalem kilkanascie roznych czytnikow szukajac jakiegos odpowiedniego.
Takie z obsluga HTML rowniez sie tam znalazly.

> Polecam przygl=B1dni=EAcie si=EA Outlookowi Expresowi.

Znam i nie uzywam. IMHO najgorszy newsreader sposrod tych, ktore znam.

> Nikt nie proponuje aby zmian=EA dokona=E6 w ci=B1gu jednej nocy..

Czyli przez okres przejsciowy czesc ludzi bedzie miala powazne problemy z
czytaniem czesci postow.

> tak samo nie wszystkie dzi=B6 obs=B3uguj=B1 HTML, ale najpopularniejsze
> ju=BF, u=BFywane przez 90% spo=B3eczno=B6ci usenetu obs=B3uguj=B1 HTML do=
skonale
> wi=EAc ta 10% mniejszos=E6 mo=BFe si=EA =B3atwo dostosowa=E6.

Skad te liczby? Jakby przeleciec sie po naglowkach, to na oko z 3/4
czytnikow pracuje w trybie tekstowym lub nie potrafi wyswietlac HTMLa jak
nalezy (vide Free/Forte Agent, czy tez XNews). A te posiadajace pelna
implementacje HTMLa albo sa w zdecydowanej mniejszosci (jak Gnus czy
Pine), albo maja takie bledy w podstawowych funkcjach, ze te bardziej
zaawansowane sa po prostu niebezpieczne (zgadnij o jakim pisze?).

> Poprawne a zalecane - to s=B1 dwie r=F3=BFne sprawy...

Ale jedna ceche maja wspolna -- sa jednoznacznie dozwolone. I to konczy
dyskusje.

> Kto=B6, kto tak bardzo broni zalece=F1 netykiety powinien si=EA do nich s=
tosowa=E6.

Stosuje sie do netykiety -- nie lamie jej zalecen.
--=20
Chektor
=2E.Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-23120=
60..
=2E.chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl................................=
=2E...
=2E....... Does computer isolate us from one another? God, I hope so. .....=
=2E...