Re: Nowoczesna eduinformatyka !!!

Autor: plitkin (plitkin_at_interia.pl)
Data: Sat 26 Jan 2002 - 05:05:07 MET

> Prosze o info na priva :-)

0. Nauczyc ich robic FUT :-)
1. Budowa PC, BIOS, ustawianie kolejnosci ladowania, zmiana podstawowych
parametrow;
2. Podstawy DOS, NC - 1 zajecie;
3. Windows (98 lub ME) - podstawy (insltalka systemu, kopiowanie/usuwanie
plikow, zmiana nazw, dodawanie folderow i tp.)
4. Instalacja sterownikow w Win. Konfig sprzetu, rozwiazaywanie konfliktow
5. Instalacja programow; odinstalowywanie programow;
6. Office - istall, pierwsze kroki Word.
7. Word - c.d., excell - podstawy.
8. Excell - dalej. Troche access
9. Star Office - porownanie do Officea - podstawy.
10. Internet - polaczenie, netykieta, szperanie www; wyszukiwarki.
11. Internet - poczta - pelna konfiguracja OE, Eudory lub netscapa
(najbardziej popularne).
12. Zaliczenie (lub zadanie - znalesc w internecie jakies informacje i
zrobic ladny artykul na ich podstawie w Wordzie + wykresy i obliczenia w
excellu).

Zaznaczam ze to bylo NTG :-) Poza tym jedna sprawa: opieram program
nauczania na Windowsie i Office poniewaz sa to NAJPOPULARNIEJSZE programy
stosowane przez pracodawcow w praktyce (sa wyjatki - ale sami wiecie ze do
tych wyjatkow takiego krotkiego kursu nie starczy). Pominalem obsluge linuxa
(pewnie zaraz bedziecie krzyczec za to na mnie - ale uwazam, ze w praktyce
jest to malo przydatne, a poza tym ten, co pierwszy raz widzi PC - powinien
sie nauczyc podstaw (co jednak automatycznie uwzglednia MS), a pozniej sam
dojdzie do linuxa i innych programow niz te z M$.
A zasmiecac glowe biednym studentom tymi informacjami uwazam za niepotrzebny
krok - bo i tak nic nie zapamietaja, a czas straca. Mozna tylko wspomniec o
istnieniu i szybko (5-10 minut) pokazac jak to wyglada (ale dopiero po
nauczeniu korzystania z Dosa i Windowsa).
To jest MOJA opinia i mam na nia prawo. Jezeli uwazacie inaczej - piszcie -
ale bez glupich tekstow - ze mam debilowate pomysly! Poprostu opiszcie swoj
pomysl, a czlowiek wybierze co uwaza za stosowne!