Re: Czy to bedzie dobre?

Autor: Tomasz Sz (tomek_sz_at_interia.pl)
Data: Fri 25 Jan 2002 - 16:27:33 MET

Użytkownik "Krzysiek" <silverman_at_go2.pl> napisał:

> Taaa...
> Nie wiem gdzie? MSI i815ep-T kosztuje _max_ 420zl, a wersje litle kupisz
> za mniej niz 400zl, rozni sie od pelnej tylko tym ze jest oem i ma jeden
> slot pci mniej (co w/g MGB nawet lepiej :-)

Gdzie? No coz... w sklepie, na gieldzie... czyli tam gdzie zazwyczaj kupuje
sie
podzespoly komputerowe. Ja podaje ceny srednie we Wroclawiu.
Nie przecze ze w Twojej miejscowosci byc moze sa one nizsze.
Niemniej sa to roznice rzedu 30-40zl, czy to wiele przy takim wydatku?

> Gdzie masz po tyle? najtanije widzialem po 470zl, a sredno jest po 479zl.

j.w. Ostatnio byly na gieldzie po 455zl ('ogromna' roznica 15zl :-)

> Ciekawe jest to, ze w takich sytuacjach zawsze sa ceny tak podawane, ze
> amd jest taniutkie, a intel zabujczo drogi. Zreszt czemu dales akurat
> porownanie msi do solteka? Trzeba bylo porownac msi do msi. Wtedy roznica
> cenowa miedzy plytami byla by ok 100zl.

Podalem Solteka tylko dlatego ze po prostu ta plyta ma niesamowicie duzy
wspolczynnik mozliwosci(wydajnosc)/cena.
No ale skoro juz chcesz byc taki dokladny to nie 100 a okolo 50-60zl.

> Z coolerami wyjdzie troche ponad 550zl.

Zgadza sie... ale nie coolery sa tu istotne.

> Zgadza sie czyli 120+50=170zl na korzysc zestawu tualatin+i815, a mialo
> byc taniej na amd i z ronicy tej mial dolozyc do gf2 Ti, a jak to ma sie z
> faktami? :-)

Masz racje, przesadzilem i faktycznie mozna zalozyc ze cenowo obie
konfiguracje wyjda z doplata do Athlona rzedu 150zl i na dolozenie do
grafiki raczej nie zostanie :-(
Nie zdawalem sobie sprawy ze i815 tak polecialy w dol z cenami, jakos nie
zwrocilem na nie uwagi. Plyty pod Athlona obserwuje bo sa po prostu na
topie.

> Taaa....
> Roznica bedzie wrost powalajca :-)
> Jeszcze zkaladajac, ze komputer ma byc do uzytku domowego albo do grania.

...ale chyba nie chcesz mi wmowic ze Athlon 1200 na DDRach bedzie mial
wydajnosc
mniejsza-rowna niz Celeron 1200?
Poza tym nie wiadomo do czego bedzie sluzyl ten zestaw,
zakladam ze do czegokolwiek :-)

I skonczmy juz rozmowy Intel <---> AMD :-)))

P.S. Mam C800 :-) Ale jakbym mial teraz zmieniac plyte i procesor to dlugo
bym sie zastanawial co wziac...

--
Z pozdrowieniami,