Re: ZAMULA system przy wszelkich operacjach dyskowych

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 25 Jan 2002 - 15:30:25 MET

Hi,

Bankowy wrote:

> Tak czy inaczej bedzie dłużej...

Od quickformatu na pewno. Ale czy kogoś obchodzi to, że zamiast 10 sekund
całość potrwa 30 sekund?

> Ważne dane należy zgrywać np. na CD-R (to podstawa). Ale wybacz IMO backup
> systemu to nie są ważne dane...

Jeśli ktoś musi mieć szybko sprawny system, to to są ważne dane :)

> Systemy wysypują się jednak statystycznie dużo częściej niż sypią się dyski,

Mi częściej się sypały dyski niż systemy ;)

> - nie każdy ma czas robić degragmentacje dysku w jednym kawałku np 60Gb
> (natomiast defragmentacja samego swapa to moment i przynosi duże efekty),

Defragmentacji nie trzeba robić aż tak często poza specyficznymi
przypadkami, a te specyficzne przypadki wymagają też zazwyczaj osobnych
partycji. Swapa zaś najlepiej jest mieć na osobnej partycji w ogóle.

> -większe bezpieczeństwo danych, przypadkowe format c: ;-) nie zalatwi ci
> wszystkich danych,

No tak, przypadkowe "format c:"... Ten powód już odrzucam :)))

> -pewna elegancja w uporządkowaniu danych... ja mam np. partycję nazwaną DANE
> :-) i wlasnie backup tej partycji robie na cd-rw,

Ale jak zrobisz za małą to zabraknie Ci miejsca i elegancję szlag trafia,
a jak za dużą, to tracisz pojemność dysku którą mógłbyś wykorzystać na
coś innego :)

> - i wreszcie... kazdy ma twardy, nie kazdy nagrywarkę... a jak zrobisz kopie
> systemu bez nagrywarki? (pomijam drugi twardy dysk)... więc partycje raczej
> konieczne...

Nagrywarki tak staniały, że często opłaca się kupić mniejszy dysk dobrej
firmy i nagrywarkę niż dysk 80 GB marnej firmy.

> To zdecydowanie zależy od wersji Win... Przy Win/Dos nie ma sily zawsze po
> pewnym czasie sie cos schrzani. Chyba że rzeczywiscie ma sie win i office i
> pisze sie na pc-cie listy ;-)

Sprawowałem długo pieczę nad Win98 używanym do grania w różne gry
(ciągłe instalacje i deinstalacje). System wytrzymał około roku, aż
w końcu wyleciał po zmianie komputera i systemu na lepsze :)

Każdy system da się doprowadzić do porządku. Kwestia tylko ilości
spędzonego na to czasu w razie padu -- czasem bardziej się opłaca
odtworzyć wszystko od zera, szczególnie jak komputer służy do gier
głównie.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./