Re: ppga a fcpga

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Thu 24 Jan 2002 - 17:28:09 MET

"Wojciech Giersz" <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in message
> Blad. Nie bylo ustalonego standardu kodowania polskich znakow, dlatego tez
> kiedys zalecano nieuzywanie polskich znakow w ogole.

To był przykład na zmianę w netykiecie. Jak widać - jest możliwa.

> Walczysz o dopuszczalnosc HTMLa na newsach? Ok, wolno Ci. Tyle tylko, ze
> przydalyby Ci sie jakies argumenty inne od "bo w netykiecie sie przezylo".
> Co niby HTML wniesie nowego do Usenetu? Bo ja np. widze wiele wad i ani
> jednej zalety takiego rozwiazania.

Wniesie przede wszystkim możliwość lepszego formatowania przesyłek.
Dziś niestety obowiązuje kulawy "format" stałych szerokości kolumn,
jakieś idiotyczne ptaszkowanie czy _podkreślanie_ lub *gwiazdkowanie*
wyrazów tymczasem powszechny w innych częściach internetu HTML ma
to wszystko już jakby gotowe. Bez HTML mamy do czynienia z kłopotami
z cytowaniem (dwa ptaszki czy jeden? a co jeśli się linia złamie?)
każdy czytnik interpretuje wyróżnienia jak chce albo w ogóle nie
interpretuje, kolorowanie również jest dowolne, wielki chaos.
HTML to standard oferujący rozwiązanie tych problemów bardzo niewielkim
kosztem gdyż proponuje się właśnie unifikację formatu co spowoduje,
że do renderingu strony przed oczami czytelnika będzie można używać
tych samych programów i procedur co dla www.

p.s. Nawiasem mówiąc, odnosząc się do zaleceń netykiety, to powinno się
nie kodować w news znaków narodowych lecz wysyłać je niezakodowane
8-bitowe. A więc naucz swego PINE aby nie robił z nich "quoted printable".