Re: Zapora RAID'owa

Autor: Marek Szopinski (mssoft_at_mssoft.com.pl)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 15:15:05 MET

> pozwoliłem sobie większą część tego wywodu uciąć
> i tak sie sklada ze byłem/jestem posiadaczem kilku kontrolerów i HPT (366,
> 370) i Promisa
> i jakoś mi sie nie chce z tobą zgodzić !!!

Czy są to tak jak pisałem kontrolery zintegrowane z płytą ? Być może robi to
różnicę. Jak mi nie wierzysz mogę przesłać Ci screenshota HD_Tach'a z 2
płyt: Abita KT7A-RAID i MSI K7T266 Pro2 RU.

> nie wiem jak to testowałeś (czy to byłten sam dysk i te same dane itp.)

Tak. Nawet użyłem 2 egzemplarzy Barracudy IV, aby mieć pewność, że to nie
egzemplarz dysku. Testowałem to HD_Tach'em 2.61. Burst różnił się znacząco
dla IDE: 70 Mbps, dla Promisa 48 Mbps na płycie. Prawie proporcjonalnie
przenosi się to na rzeczywisty odczyt.

> ale powoem jedno - nie zauważyłem spoadku szybkości !
> sam kontroleró RAID używam tylko i wyłącznie jako dodatkowych kontrolerów
do
> dysków

Przy pięciu urządzeniach IDE (w tym 3 ATAPI) i warunku dysk główny sam na
taśmie, nie mam wyboru - muszę mieć dysk na RAIDzie.

> oczywiście dodam ze regularnie dbam o defragmentacje dysków i wszystkie
> dyski są ustawione na max tryb DMA no i oczywiście sterowniki do
kontrolera
> poprawnie zainstalowane
> mam to zarówno pod Win98 200 jak i XP

Ja również zadbałem o to. Doinstalowanie czegoś nowego (drivera - to mam na
myśli) w najlepszym przypadku nie wnosiło żadnej zmiany. Czasem jedynie
pogarszało wynik.

> ale 370 i promise juz do nowszych ATA100 - a dodam jeszcze dla porónania
ze
> instalujac winde (XP) z kontrolera mam kilka minut szybciej niz ze
> standardowego
> (tak mam na Promise i HPT370)

Jak Wam się to udaje? Czytam na zagranicznych listach dyskusyjnych między
innymi MSI lub Abita o ludziach lamentujących, że kupili sobie drogą płytę
(często wymieniana jest tu moja płyta) i mają wydajność dysku żenującą. Nie
jestem więc sam jeśli chodzi o takie przypadki.