Re: Overclock Abita

Autor: Luka Vandergaart (nospam.vandergaart_at_pf.plinvalid)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 08:59:54 MET

-~*Ninik*~- <da whatever>

> Mam Softmenu III - i tak procek jest wykrywany jako Duron 650 Mhz. Po
> zmianie w biosie na standardowe ustawienia procka 700 - żadnej zmiany
> - startuje jak dawniej czyli na 650MHz. to samo na 750 i 800. :(
> Ciekawe jest to, że jak dam nawet na 500MHz to też jakbym nic nie
> zmieniał.

Masz zablokowany mnoznik na procesorze - odblokuj np. olowkiem inaczej
zawsze bedziesz mial 6,5x i mozesz sobie w nieskonczonosc przestawiac na
750, 800 czy 500.

> Ciekawe natomiast dzieje się na zmianie na ustawienia użytkownika...
> Ustawić chciałbym 133/33MHz (cpu/pci) ale nie skutkuje :(

Najpierw odblokuj mnoznik, pozniej ustaw go na nizszy, napiecie VCore na
maxa i sprobuj dopiero.

> To samo nawet jeśli dam 100/33MHz i mnożnik 5x!

Patrz wyzej.

> Teoretycznie więc powinno chodzić w końcu ma mniejszą częstotliwość.
> Zostawmy jednak jeszcze na 6.5 mnożniku. pstrykanie magistralami nic
> nie daje - każda próba na user defined kończy się resetowaniem biosu i
> ponownie... :(

Zaczalbym od wgrania najnowszego biosu (odpowiednio - wersja 64 dla
v.1.0-1.2 oraz wersja 65 dla v.1.3 i wyzszych).

> Procek był podkręcany i łaził nawet na 900MHz stabilnie. Co więc jest
> grane?

Za niskie napiecie? :)

> Coś trzeba na nim wyrysować grafitem?

Patrz wyzej.

> Ale przecież był podkręcany i nic mu nie było...

Pewnie tylko magistrala a nie mnzonikiem no i nie przy tym napieciu.

> A napięcie...? Ma ustawione standardowe czyli 1.45V i 3.3V. Dać więcej
> czy mniej?

Patrz wyzej.

> Kolejną sprawą są te pamięci - oczywiście mam 133MHz'owe 256MB. Gdzie
> i jak się to ustawia żeby łaziły na te swoje 133MHz?

W pierwszym menu HCLK+PCI dla szyny zblizonej do 100.

> Gdzie to sprawdzić? tego by było na tyle... dziwi mnie trochę cała
> sprawa bo właśnie z overclockingu słyną abity...

Zacznij od przeczytania instrukcji :)

Pozdro

--
"...'Cause I'm the 21st Century Digital Boy.
I don't know how to live, but I've got a lot of toys..."