Overclock Abita

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 02:05:55 MET

Hi!

Kupując płytę miałem do wyboru albo tańszego ECS'a i z deka szybszy
procesor, albo Abita i wolniejszy procek. Wybrałem to drugie mając
nadzieję na szynę 133 dla procka i pamięci.

I zaczęły się schody... totalnie nie wiem jak to podkręcić :(
Nie lubię płyt bezzworkowych, a ta do nich niewątpliwie należy - chodzi
oczywiście o Abit kt7a.
Mam Softmenu III - i tak procek jest wykrywany jako Duron 650 Mhz. Po
zmianie w biosie na standardowe ustawienia procka 700 - żadnej zmiany -
startuje jak dawniej czyli na 650MHz. to samo na 750 i 800. :(
Ciekawe jest to, że jak dam nawet na 500MHz to też jakbym nic nie
zmieniał.

Ciekawe natomiast dzieje się na zmianie na ustawienia użytkownika...
Ustawić chciałbym 133/33MHz (cpu/pci) ale nie skutkuje :( To samo nawet
jeśli dam 100/33MHz i mnożnik 5x! Teoretycznie więc powinno chodzić w
końcu ma mniejszą częstotliwość. Zostawmy jednak jeszcze na 6.5 mnożniku.
pstrykanie magistralami nic nie daje - każda próba na user defined kończy
się resetowaniem biosu i ponownie... :(
Procek był podkręcany i łaził nawet na 900MHz stabilnie. Co więc jest
grane? Coś trzeba na nim wyrysować grafitem? Ale przecież był podkręcany i
nic mu nie było... A napięcie...? Ma ustawione standardowe czyli 1.45V i
3.3V. Dać więcej czy mniej?
Kolejną sprawą są te pamięci - oczywiście mam 133MHz'owe 256MB. Gdzie i
jak się to ustawia żeby łaziły na te swoje 133MHz? Gdzie to sprawdzić?
tego by było na tyle... dziwi mnie trochę cała sprawa bo właśnie z
overclockingu słyną abity...

CU

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ:  101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\     ja_at_dominik.kei.pl