Re: Jakie dzwięki wydaje IBM DTLA przy padaniu?

Autor: Wagus (Wagus.-.doggie77_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 02 Jan 2002 - 18:13:23 MET

Użytkownik "Egghead" <WYTNIJ.eggheaad_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> I ja tak uczyniłem. Obaj mieliście szczęście - rok temu IBM DTLA
> zachrobotał. Zrobiłem backup i wszystko było OK przez 2 miesiące. Potem
> to samo - byłem już mniej czyjny, a po kolejnym miesiącu i chrobocie -
> pad 40 GB NTFS (BAD trafił w tablice partycji i plik NTUSER.DAT).

Tak wyglądał mój drugi pad (40GB ICL). Tzn. posypała się partycja NTFS
Win2k. Była nie do odczytu klasycznymi metodami. Natomiast kolejny zbieg
okoliczności to to (10GB DTTA), że w Win98 pojawił mi się jeden jedyny
bad-sector również w miejscu, gdzie znajdował się plik rejestru. Tak czy
owak, w obu przypadkach pomogło zerowanie.

> Większość danych udało się szczęśliwie odzyskać (Easy Recovery rulez!).

Potwierdzam!

> Taśma też zapewne ma wpływ, ale jako maniak co 1 upgrade sprzętu
> wkładam nową. BTW. teraz kupiłem te skręcane (a la serial ATA) -
> zobaczymy, czy nie będzie to przyczyną błędów.

Ma to to jakieś fachowe oznaczenie typu?

--
Zdrówka, Waguś (or compatible), doggie77[at]poczta.onet.pl
"I got a bad, bad habit, baby. Baby, it's you. Baby, it's you!"