Re: ACPI - ratujcie

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 02 Jan 2002 - 11:48:17 MET

> Mam plyte Gigabyta GA-5AA (format AT, ALi Alladin5 pod k6).

> plycie jest gniazdko 8 pinowe. Czy sa tez sledzie z portami USB ze zlaczka
> 8pin?

Mogę przekazać kilka uwag odnośnie płyty "okresu przejściowego". Płyta co
prawda inna (FIC-VA503+, bios AWARD) ale problemy miałem kiedyś z nią podobne.
Po prostu W98SE uszczęśliwia zaawansowaną obsługą energii trochę na siłę.

Wyłącz w biosie kontrolę zarządzania przez system operacyjny i maksymalnie
powyłączaj wszystko co się tyczy oszczędzania energii.

Nie próbuj usuwać w W98 ACPI bo stwarza to inne kłopoty a przy najbliższej
instalacji i tak ACPI wróci. W panelu sterowania -> zarządzanie energią ustaw
wstrzymanie systemu na "nigdy"

Uaktualnij sterowniki do zainstalowanych urządzeń. Próbnie możesz niektóre
elementy czasowo wyłączać w menadżerze urządzeń.

Rejestry - tutaj niestety nie pamiętam ale warto wyłączyć aktywność ACPI -
chyba było na tej grupie lub zbliżonej - poszukaj w archiwum albo puść takie
pytanie.

Co się tyczy śledzia USB - to u mnie gniazdo na płycie było 10 pin ale z
instrukcji wynikało, że dwa piny nie są podłączone.
Kupiłem na Allegro "USB riser card" to śledź z dwoma portami USB i z wtyszką na
dole (na stałe przy śledziu) 8 pin! przy zakładaniu śledzia wynikło
jednoznacznie które piny z płyty powinny zostać wolne - gniazdko przy krawędzi
płyty. Acha na śledziu był jeszcze jakiś układ elektroniczny.

Tyle zapamiętałem - może coś się przyda.

pozdrawiam

Sławek

ps. sorry wyciachałem ale i tak wyszło długie