Re: ACPI - ratujcie

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Thu 03 Jan 2002 - 18:51:17 MET

Użytkownik Kuba Kosiec <lewis_at_atari.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a0uhip$leq$1_at_news.tpi.pl...
> Mam plyte Gigabyta GA-5AA (format AT, ALi Alladin5 pod k6). Po zakonczeniu
> instalacji WIn98SE po pogmeraniu troche po dysku (po chwili powinny pojawic
> sie ikony na pulpicie) nastepuje reset (podczas instalacji jest ok).

Zainstaluj Win98se przez setup.exe /p i
W biosie wyłącz też agpx2 (turbo lub coś podobnego).
Wyłącz też pnp_os_installed oraz pci delay transaction,
Zainstaluj najnowsze sterowniki AGP do ALI.
http://www.in4.pl/download/download.htm?id=92&action=get

> Instalowalem Win98 (pierwsze wydanie) i raz mi sie udalo, ale pozniej juz
> nie (mniejsza o to po co to ruszalem). WIn95 OSR2 instaluja sie ok i
> wszystko dziala (oprocz USB ofcoz). W Win98 po wywaleniu (w trybie
> awaryjnym) "Zaawansowanego zarządzania energia i interfejsu ACPI" system
> wstaje i dziala, ale w menedzerze urzadzen nie ma prawie nic. Wyszukiwanie
> sprzetu powoduje znow wyszukanie kontreolera ACPI i kolko sie zamyka (po

Jak nie chce Ci się instalować od nowa Windows to poszukaj w rejestrze klucza
ACPIOption i albo go usuń albo daj na 0. Więcej system nie wykryje ACPI.

> restarcie reset - jak nie robie restartu to przy wykrywaniu kolejnych
> skladnikow ACPI tez sie rtesetuje). Upgradowalem i downgradowalem BIOS (Ami)
> i nic. W opcjach biosu nie ma opcji wylaczenia ACPI - jest power managment:
> jak go wlacze to w tabelce po starcie jest "APM, SMI" a jak wylacze to
> disabled.

Wyłącz najlepiej zarządzanie energią , po co to komu ?

> W kompie jest AMD K6/200, SB AWE64 (ISA), kontroler SCSI (Advansys) i STB
> Velocity 100 (VooDoo3 okrojone do 8MB), dysk Toshiba 4GB (napewno sprawny) i
> nagrywarka Yamaha 8x8x24.
> Jakies pomysly?
> I jeszcze drugie pytanko: na tej plycie jest zlacze do podlaczenia USB, a
> wszystkie sledzie jakie widzialem maja 10 pinowe (lub 2x5) wyjscie. Na
> plycie jest gniazdko 8 pinowe. Czy sa tez sledzie z portami USB ze zlaczka
> 8pin?

Czym Ty się martwisz, przecież we wtyczce 10pin nie są używane dwa pierwsze piny.
Sprawdź w instrukcji czy masz standardowy układ pinów (Gigabyte raczej ma za to
np. stare Acorp'y kompletnie pomieszane)

1,3,5,7; 2,4,6,8 - vcc (czerwony), data- (biały), data+ (zielony), gnd (czarny)

Więcej jest w archiwum grupy (ściągnij wszytkie nagłówki i poszukaj tematów
usb na starych płytach itp.)

PeJot