Re: Jakie zewnętrzne urządzenie do bacupów ?

Autor: Egghead (WYTNIJ.eggheaad_at_wp.pl)
Data: Wed 02 Jan 2002 - 10:35:27 MET

<jacksmith_at_poczta.onet.pl> wystukal
(news:7698.00000567.3c32c49d_at_newsgate.onet.pl):
> Wlaściwie - jak w temacie, tzn. co kupic aby BEZ ROZKRECANIA
> KOMPUTERA ( czyli odpadają wszelakie urządzenia wymagające wlozenia
[ciach]
Twoje problemy rozwiązuje obudowa Multiport (od ok. 180 z? za wersj?
LPT do 350+VAT za najnowszą USB).
Do tej obudowy mo?esz pod?ączy? urządzenia IDE/ATAPI (dowolną
nagrywark?, HDD, ZIPa - modele wewn?trzne), a tak?e urządzenia SCSI
(ale tylko Narrow IIRC).
Ca?oś? pod?ączasz do LPT lub USB, sterowniki do Twojego OS (nie wiem,
czy są dla Linuxa - widzia?em tylko dla DOS i Windows) i ju?.
Oczywiście są pewne ograniczenia, np. przy LPT nagrywarka raczej x4,
góra x8, lepiej z BurnProofem, dyski te? za szybko śmiga? nie b?dą.
Optymalnie by?oby USB 2.0, ale chyba jeszcze nie są produkowane.
Pozdrawiam
Egghead