Re: Problem ze skanerem

Autor: Serwiz (rozrywka_at_go2.pl)
Data: Sat 22 Dec 2001 - 09:52:30 MET

Użytkownik napisał w wiadomości
> Witam!
> Jestem tu pierwszy raz, więc od razu przepraszam, jeśli popełniłem zbyt
duży
> OT.
>
> Mam mianowicie problem ze skanerem PLUSTEK OPTICPRO 12000T.
> Chodzi o to, że przy większych rozdzielczościach (>200 dpi) obraz na
ekranie
> jest w jaśniejsze i ciemniejsze pasy. Czy wiecie czego to wina i co z tym
> fantem zrobić?
> Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
>
> Pozdrawiam,
> Jacek Szczepanek
> [...]
U mnie takie objawy uwidoczniły się już w nowym skanerze. Przy funkcji
"preskan" za pierwszym razem bo jak pusciłem tą opcję 2 raz to objaw
ustępował. Przy skanowanych zdjęciach było widać ciemniejsze pasy wzdłuż
skanów. Przyczyną były brudne lustra w u układzie skanera. Czyszczenie
zajeło ok 1 godziny ponieważ element CCD wraz z lustrami są elementami
nierozbieralnymi (wszystko jest klejone). Po tej operacji jakość skanów
poprawiła się kilkukrotnie. Najdziwniejsze że te brudne lustra były już od
nowości (zuważyłem to już po 2 tyg. użytkowania).

Serwiz