Re: obudowa i przebicia napiecia

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 20 Dec 2001 - 21:12:43 MET

> [...]
>
> tzn. jak ja najlepiej uziemic, a moze ktos ma jakis inny pomysl?
> wybiegajac troche w przyszlosc - w gniazdku nie mam uziemienia

Nie słuchaj kolesi od obracania wtyczek!

Tu chodzi o Twoje bezpieczeństwo

Jeżeli masz na obudowie - jak rozumiem - napięvie 220 V - to jest to
uszkodzenie w obrębie zasilacza - NIEBEZPIECZNE!!!

Obwód zasilania i uzienienie nie mogą zwierać się w urządzeniu - to ma się
dziać poza nim - w gniazdku (połączenie zero - uziemnienie). W całym urządzeniu
łącznie z wtyczką obwód zasilania MUSi być odseparowany od uziemnienia.
Obracanie wtyczki może tylko pozornie załatwić sprawę.

Właściwe gniazdko z uziemnieniem to druga ważna sprawa!

Nie używaj tego urządzenia zanim nie załatwisz obu spraw!

pozdrawiam

Sławek

p.s. - sorry za małą fachowość niech jakiś elektryk mnie skoryguje