Problem z dyskiem - pomóżcie

Autor: krys (krys__at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 17 Dec 2001 - 07:35:53 MET

Komputer z procesorem K6-2/400, płyta AOPEN AX59PRO, dysk 8GB, zaczął się
wieszać przy starcie. Scandisk znalazł błędne pliki na dysku. Reinstalowałem
WIN98 i mimo to nadal albo się zawieszał, albo uruchamiał się w trybie
awaryjnym.
Po zrobieniu dokładnego testu scandisk znalazł 8 uszkodzonych klastrów.
Postanowiłem więc wymienić dysk. Po wstawieniu dysku 30GB (Samsung SV3002H)
bios go chyba rozpoznał - wyświetlił producenta i wielkość, dał sobie
założyć partycje , ale z formatowaniem już były problemy. Dysk C dał się
zformatować, ale partycji rozszerzonej nie mogłem ruszyć. Po wielu ponownych
nieudanych próbach partycjonowania przy próbie formatowania otrzymywałem
komunikat: "Nieprawidłowy nośnik lub zła ścieżka 0 dysk nie nadaje się do
użycia Formatowanie zostało przerwane. W tym miejscu przełożyłem go do
innego komputera. Udało mi się założyć partycję podstawową, wstawiłem go
jako slave i z udało mi się go sformatować z windows. Doszedłem do wniosku,
że w takim razie problemu należy szukać w kontrolerze dysków na płycie
(przewód jest dobry), albo w biosie. To pierwsze jest raczej bardziej
prawdopodobne. Poprawcie jeśli się mylę.

Pozdrawiam
krys