Re: Problem z dyskiem - pomóżcie

Autor: krys (krys__at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 21 Dec 2001 - 19:03:27 MET

krys napisał(a) w wiadomości: <9vk7a4.3vvolcv.1@_krys_.h8f64f727.invalid>...
>Komputer z procesorem K6-2/400, płyta AOPEN AX59PRO, dysk 8GB, zaczął się
>wieszać przy starcie. Scandisk znalazł błędne pliki na dysku.
Reinstalowałem
> [...]
>nieudanych próbach partycjonowania przy próbie formatowania otrzymywałem
>komunikat: "Nieprawidłowy nośnik lub zła ścieżka 0 dysk nie nadaje się do
>użycia Formatowanie zostało przerwane. W tym miejscu przełożyłem go do
>innego komputera. Udało mi się założyć partycję podstawową, wstawiłem go
>jako slave i z udało mi się go sformatować z windows. Doszedłem do wniosku,
>że w takim razie problemu należy szukać w kontrolerze dysków na płycie
>(przewód jest dobry), albo w biosie. To pierwsze jest raczej bardziej
>prawdopodobne. Poprawcie jeśli się mylę.

To chyba jednak wina biosu, ale nie jestem pewien w 100%.
Przy starcie bios wykrywa producenta dysku i rozmiar, tylko wydaje mi się,
że te informacje bios pobiera z dysku, ale nie zna go i nie potrafi
obsłużyć.
Ciekawe, czy jest możliwa jego aktualizacja do wersji, która będzie
obsługiwała nowe dyski?
Proszę o rady.

pzdr
krys