Re: jaka rużnica mkiędzy druk.

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sun 16 Dec 2001 - 12:05:37 MET

Hi,

"Krystian J." wrote:

> Wiem że pytanie trochę głupie,ale... Przy dzisiejszej jakości druku drukarek
> atramentowych, różnicy w jakości chyba wielkiej nie ma.

W jakości jest -- laser zawsze będzie miał wyższą jakość niż atrament,
a szczególnie na niskiej jakości papierze.

> Rozumiem że jest taniej co za tym idzie ekonomiczniej.

A to już zdecydowanie -- ale przy druku czarno-białym, bo kolorowe
drukarki laserowe są inwestycyjnie zdecydowanie droższe.

> No jest niby kwestia szybkości wydruku.

I to też przy okazji często, choć szybkie atramentówki przeganiają
czasem wolniejsze drukarki laserowe, szczególnie przy małych i prostych
wydrukach :)

> Pytam bo właśnie mam okazyjnie możliwość zakupienia HP LaserJet 1100 i
> zastanawiam się czy warto. Na co właściwie drukarce 2MB pamięci(możliwe 18),
> skoro atramentówki obchodzą się bez niej(podobnież jak bez procesora 35MHz).

Laserówka musi mieć całą stroną "narysowaną" w wewnętrznej pamięci
zanim zacznie ją drukować, w przeciwieństwie do atramentówki, która
na raz musi "widzieć" tylko jedną linijkę.

Pamięć w drukarkach laserowych jest _bardzo_ istotna i jej dołożenie
może znacznie przyspieszyć wydruk poprzez składowanie w niej ładowa-
nych czcionek.

BTW atramentówki też często mają 1 MB lub więcej pamięci -- szczególnie
jeśli "rozumieją" język PCL (np. seria HP 9xx). Procesory szybkie też
w takich drukarkach często są.

A procesor w laserówce "rysuje" w wewnętrznej pamięci drukarki obraz
strony na podstawie nadchodzących informacji. Laserówka nie jest tak
"durnym" urządzeniem jak atramentówka i potrafi samodzielnie rysować
litery i figury na podstawie danych wektorowych (wyłączając z tego
laserówki GDI niestety).

> I o co chodzi z czcinkam Inellifont(co mi one dają)??

Możliwość ładowania do drukarki skalowalnych czcionek, a przez to
szybszego wydruku (zamiast rasteryzować czcionki w procesorze kompu-
tera jednokrotnie ładuje się opis czcionki do drukarki i już sama
drukarka go przekształca odpowiednio).

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./