Re: P4 vs Athlon 1500 XP - ocena- INTEL - RULEZ

Autor: Dzik (piotrek_at_optimedia.com.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 14:09:18 MET

> A stosunek wydajnosci ceny do wydajnosci nie jest najwazniejszy,
> najwazniejsza jest stabilnosc i zadowolenie uzytkownika.
> Np. po co komus super szybki procesor, jesli nie wykorzystuje jego
> mozliwosci nawet w 50%?
> Intel jest generalnie mniej problemowy, a AMD szybszy, a wybor to kwestia
> gustu. A o gustach sie nie dyskutuje.

Chyba zaprosze do tej dyskujsji mojego kumpla. Pracuje w pewnej wiekszej
korporacji, jest adminem Unix/Linux. Swego czasu bardzo sie cieszyl kiedy
dostal nowy serwerek z PIII 1,13. Nie myslal nawet wtedy o AMD gdyz tez ceni
stablinosc. Postanowil nie przenosic systemu a postawic od nowa, instalka
poszla bezproblemowo jednak juz pierwsza kompilkacja skonczyla sie zwisem,
pomyslal: widocznie programik mial cos zwalone w kodzie, postanowil
skompiloac jajko i .... zwis. Probowal wielkokrotnie i nie mogl dojsc
przyczyny, jak sie pozniej okazalo Intel przeliczyl sie w wytrzymalosci
jadra PIII i sam potwierdzil ze 1,13 sa _niestabilne_. Coz procek oddany a
trzeba cos bylo postawic, dostal Athlona 1,1. Mial ogromny dystans do tego
zestawu jednak zainstalowal co trzeba pokompilowal swoje zabawki i dziala
bez zadnego zwisu do dzisiaj. Teraz nie moze sie doczekac jak dostanie
zamowiony sprzet: 2xAthlon XP 1800+.

Pozdro

Piotrek