dziwnie zachowujący się USB

Autor: Mariusz Buk (Mariusz.Buk_at_acx.com.pl)
Data: Wed 12 Dec 2001 - 21:24:14 MET

Witam,

Od samego początku coś jest nie tak z USB na mojej płycie (a może mi się
wydaje?). Ale do rzeczy:
Płyta MSI K7T266 Pro na chipsecie VIA. Włożone wszystkie kostki DDR,
grafika, muzyka zewnętrzna, proc: athlon 1400. Wersja USB na płycie: 1.1.
Trzy podwójne złącza USB. Dwa na płycie, a jedno standardowe. W BIOSie nie
ma ustawienia IRQ dla USB, a BIOS mam uaktualniony. Niezależnie do którego
z sześciu wejść włączam jakieś urządzenie to są z tym urządzeniem problemy.
I tak... na początku klawiatura - oczywiście działa jak wszystko, tylko że
czasami system ją widzi a czasami nie. Nie pomaga grzebanie w BIOS'ie, ani
ustawienia dziwnych rzeczy w samym osie. A próbowałem na: win2000 en z
aktualnym service packiem i innymi fixami, to samo dotyczy się winxp prof.
en. Zatem była klawiatura, która działała albo i nie (tzn. jeżeli system
widział ją od początku to ok., ale jeżeli jej nie zauważył od początku to
już nic nie pomagało jak restart). Dalej: myszka - system oczywiście ją
zauważa zawsze, ale czasami (w pewnych odstępach czasowych, dajmy na to
jedno minutowych, w każdym razie nierównomiernych, ale częstych) myszka
przestaje reagować, a potem po paru sekundach już jest ok - wkurzające.
Akurat ja mam mysz optic USB, która ma przejściówkę na PS2 ;). Nie musicie
zgadywać, oczywiście po przełożeniu na PS2 wszystko jest ok. Rada typu: nie
używaj USB mi nie pomoże, więc można ją sobie od razu odpuścić ;) W XP widać
to szczególnie dotkliwie w przypadku myszki. Co jakiś czas po prostu jest
sygnał dźwiękowy zniknięcia myszki i jej ponownego znalezienia.... zatem co
do diaska jest grane? Jeżeli wiesz, to proszę pomóż, bo inaczej czeka mnie
wizyta w serwisie i 14 dni czekania ;((( Niezależnie od tego, czy Twoja
sugestia mi pomoże czy nie, dziękuję bardzo i miłego dnia,

Mariusz