Re: Sebastian Bochna - WIRUS

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Sat 08 Dec 2001 - 16:28:57 MET

Użytkownik Marcin Szumilas <mszumi_at_kki.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9ujof9$lp0$1_at_news.onet.pl...
[...]
> Ano jest. Właśnie dostałem, BadTrans II czy coś takiego. Plik w załączniku
> setup.doc.scr. SCR zamiast EXE -- sprytne...

Wystarczy, że zainstalujesz minimum IE5.5PL z wbudowanym SP2
(Microsoft wypuścił jednak poprawioną wersję bo takie poważne
błędy były w Outlook'u) a załącznik z wirusem sam się nie uruchomi.

Wersja dociągana przez net jest na stronie Microsoftu
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp
a wersję już przez kogoś ściągniętą (po ściągnięciu
zostaje na dysku katalog z instalką) chyba tutaj widziałem:
ftp://ftp.toya.net.pl/pub/Patche/Microsoft

W firmach panuje aktualnie epidemia tych samo-uruchamiających się wirusów.
 Najgorsze jest to, że każda z firm ma tłuste książki adresowe
, często łącza stałe i wirusy rozsyłają się dalej. Niektóre wirusy są jeszcze
bardziej wredne (jak BadTransII) i wysyłają się automatycznie do osób które tylko
przysłały list (zabawnie to wygląda zwłaszca w firmach handlowych
i biurach nieruchomości ;)
Oczywiście _wszystkie_ firmy mają Outlooka albo w wersji 5.0 albo 5.5,
nie widziałem jeszcze gdzieś 5.01SP2 lub 5.5SP2 ;

Jako człowiek z "branży" nie mogę narzekać na taką sytuację bo kasa płynie
ale ignorancja zarządów firm i wielu "konserwatorów" komputerów jest porażająca ...

PeJot