Re: FAT32 czy NTFS

Autor: Radio Erewan (radek_at_cdrom.pl)
Data: Sat 08 Dec 2001 - 13:40:09 MET

"Mateusz Symaniuksztis" <szymszymek_at_o2.pl> wrote in message
> [...]
FAT32
FAT32

> miałem XP pod fat'a 32 a teraz pod NFTS'a jezeli masz trzecia partycje z
> danymi to zaluz nfts'a - XP zachowuje sie stabilniej i jest szybszy ..

Hmmm. Ja bym się zastanowił z taką rekomendacją. Aby nie było wątpliwości,
jestem fanem NTFSu. Niedawno zresztą miałem straszny problem bo wszystkie
dyski w zasięgu ręki były w NTFSie.
NTFS w domu, do grania i różnych eksperymentów sprzętowo-programowych dla
średnio zaawansowanego użytkownika, bez doświadczenia z NT/2000/XP i bez
sprawdzonej platformy sprzętowej to raczej pomyłka.
Odzyskiwanie danych - problem.
Pad systemu - problem.
Efektywność... nie wiem czy większa. Spotkałem się z twierdzeniem, że plik
wymiany lepiej umieścić na partycji FAT bo jest "szybszy" (SIC!).

Zalety: wszystkie cechy NTFS. Pliki wielostrumieniowe (? - jak to dobrze
nazwać po polskiemu), kompresja plików i katalogów, szyfrowanie, kontrola
dostępu na poziomie pliku... niezawodność (tylko do padu ;-) ).

Próby stawiania mojej siostrze W2K skończyły się w moim przypadku powrotem
do sprawdzonej platformy konsolowej W9x.

Do Krzysia K.
Nie zniechęcam, ale i nie polecam na początek.
Może najlepiej postaw sobie WXP na FAT32. Popracuj na tym systemie z miesiąc
i jak stwierdzisz, że system jest stabilny, gry działają a Ty nie chcesz już
używać W9x, przekonwertuj wszystko do NTFSu. Jedna komenda z wiersza poleceń
CONVERT c: /fs:NTFS załatwi sprawę (chyba jest też interfejs graficzny do
tego polecenia ;-) ). Wtedy dopiero docenisz w pełni jądro systemu oparte o
NT :-).

No ale szybciej to nie będzie.

Pozdrawiam
Radek