Re: Dysk 7200 rpm - do jakich zadan jest lepszy od 5400

Autor: usun to jak do mnie piszesz (_at_skrzynka.pl)
Data: Fri 07 Dec 2001 - 00:09:20 MET

Krzysiek wrote:

> "wojo" <"(usun to jak do mnie piszesz) wojo_k"@skrzynka.pl> wrote in message

> Jak bym nie sprawdzil to bym nie pisalal.
> Podstawa to sprawdzac dyski tak samo zawansowoane technologicznie, a nie
> dysk z roznych epok jak to robi wiekszosc :-)

> 1) co robisz na kompie

Internet , gierki , office
Nawet jak w korzystajac z netu otworzysz wiecej okienek to korzysta ze swapa,
cache ect.........
Kopiowanie plikow na dysku , defragmentacja - robi kazdy.........

> 2) podaj dokladne parametry obu dyskow.

Fujdzitsu jakis 10GB UDMA 66 5400 obr (kolo roku) nie mam - oddalem

IBM DTLA 307030

Mialem w miedzyczasie Samsunga przez chwile 20 GB (5400 ale to juz byla
calkowita mizerota wiec o nim nie wspominam)

Generalnie - dyski 5400 maja gorszy transfer , czas dostepu i mniejszy cache
(512 kb a dyski 7200 2mb - odliczajac powierzchnie zajmowana przez firmware
wiele nie zostaje)

> 100zl to nieduzo?

Zalezy - w stosunku do ceny zestawu nie - a wzrost szybkosci istotny

> I myszka biega szybciej :-)

Zeby myszka biegala szybciej to musisz sobie taka podkladke z kotem

> Mnie chcesz przekonac? :-)

Mnie tez raczej nie przekonasz ze nie ma roznicy bo dopiero co jestem po
praktycznej stycznosci z obuma.........

Oczywiscie przyznam bez bicia - w czasie sluchania tylko mp3 roznicy nie
widac.......