Re: chipset AMD761 czy KT266A

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Thu 06 Dec 2001 - 14:07:34 MET

Hi,

"Jarek G." wrote:

> Pewnie, ale jesli uzywa czegos w rodzaju Worda/Excela.. Natomiast, jesli
> dlubie sie troche przy www, i odpali pare programow na raz (w tym jakis
> graficzny), to 128MB nie wystarczy, 256MB moze, a 512MB to w sam raz -
> tylko ze to juz koniec mozliwosci i815 - a to przeca dosc swieza kosc..

Troszeczkę chyba przesadzasz :) Sam mam w moim serwerze 256 MB RAMu i
przez większość czasu mam koło 100 MB wolnego -- a wcale nie jest to
mało obciążony komputer (w tej chwili 253 wątki w 50 procesach --
system Windows NT 4.0, a więc klasowo równie obciążający jak Win98 SE
na przykład).

Powyżej 256 MB ma sens iść przy pracy z naprawdę dużymi grafikami i
dokumentami w takich "kobyłach" jak np. Photoshop, Quark... Ale mało kto
w domu używa takich narzędzi.

> No i chyba nie mowisz o uzywaniu tych samych gier przez dwa lata - spora
> czesc grupowiczow by sie zalamala ;) A gry zra coraz wiecej RAMu...

Ale też 256 MB powinno im w zupełności wystarczyć -- szczególnie, że nie
uruchamia się dwóch gier na raz :) X-Box w końcu ma 64 MB RAMu chyba, a
docelowo ma mieć 128 MB i ani kawałka więcej -- a to maszyna do grania.

> Pewnie - po dwoch latach to ma sie niezly zlom, a nie kompa ;))

Też zależy -- jak się zrobi drobne aktualizacje po drodze to ma się
cały czas użyteczną maszynę :)

> A BX jakos sie trzyma... i dzieki slotowi jest bardziej elastyczny :)

To swoją drogą -- BX to po prostu konstrukcja bardzo dobra, a dobre
slotowe płyty BXowe są naprawdę niesamowicie uniwersalne. Niestety ta
uniwersalność zaczyna coraz więcej kosztować (ktoś, kto kiedyś kupił
marną płytę BXową, teraz taniej może kupić nową tanią płytę na i815EPT
z Tualatinem, niż posiadacz dobrego BXa przejściówkę pod Tualatiny i
procesor :)) ).

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./